Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Ja den är rätt liten 5-10cm bara... Men då kanske det inte är så dyrt heller om man har tur. :)

Det är rätt störande.. man ser den varje gång man ska in i bilen. :(
Användarvisningsbild
av grillchips
Var glad över att du inte har T-tec, den här är alltid lika rolig att se..
Bild
Användarvisningsbild
av joel80
Det där ser trist ut..

I mitt fall så är det ju troligen jag själv som klantat mig genom att ha nått vasst på mig när jag satt mig.. det är ju inte något slitageskada precis.
Användarvisningsbild
av grillchips
Det förstås. Jag tror visserligen att jag med mitt blåställ i jobbet gjort det värre och värre.
Men jag ser det som ett vinterprojekt, när bilen inte kommer rulla lika ofta, ska försöka hitta en ny dyna från nån skrot och testa att byta tyget. Lite krångligare men antagligen förbaskat mycket billigare än en ny stol, med minne dessutom.
Användarvisningsbild
av Kompe
Går det inte att olja in lite försiktigt? :oops:
Användarvisningsbild
av joel80
Nån speciell olja för lädersäten jag bör testa med isåfall?
Användarvisningsbild
av joel80
Imorse blev jag än en gång påmind över hur glad jag är över att ha värmare i bilen.

Startade den manuellt och tog tid och bilder för er skull, och för att se om ens egen tidsuppfattning är någosånär riktig. :)

07:40 var jag ut och fotade det här samt startade värmaren:
Bild

08:09, alltså 29 minuter senare åkte jag iväg, med upptinad bil, isfria rutor och tillräckligt varmt i bilen för att kunna sätta sig utan jacka. (Även om lädret var lite kallt i nån minut. :) )
Bild

Temperaturen var -1 när jag startade värmare och hade stigit till 0 grader när jag skulle åka iväg:
Bild
Användarvisningsbild
av joel80
Fast som centiliterjagare vad gäller förbrukningen får jag lite dåligt samvete.. hehe. :D
Dock är det ju positivt för förbrukningen att starta med varm motor... :)
av xerys2013
Känslan är oslagbar! :) speciellt när bilgrannen står o skrapar rutorna och bilen immat igen.
Skrapade inte rutorna en enda gång förra vintern. Kostade väl några spänn extra men betalar det mer än gärna. VOC äger :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 33

Vilken är ventilen till kolkanistern? Jag h[…]

Jag skulle börjat med en utläsning av ev[…]

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]