Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Fredagsgöra..
När jag kom upp imorse såg det ut såhär:
Bild

Bild

Så det bar av till däckverkstan..
boven:
Bild

Fick det lagat.. slapp köpa nytt däck.. 300 kr och en förmiddag gick det åt. Hm..
Tur i oturen att jag såg det på morgonen.. annars är ju klassikern att upptäcka en punktering kl 16:05 på en fredag..
Joel vs Murphy 1-0
:D
Användarvisningsbild
av grillchips
Fy va surt. Men tur att det inte blev en dyr historia. Njut av lagat däck och helg nu! ;)
Användarvisningsbild
av erikn
Jag har den här liggande i bakluckan på min bil, hade jag haft det där på min bil hade jag rullat hemifrån ca 20 min senare. Den kostar 200 kr och man kan laga flera gånger med den.

Bild
av volvo740gle1985
Surt men ha en trevlig helg ;)
Användarvisningsbild
av Micce1980
erikn skrev:Jag har den här liggande i bakluckan på min bil, hade jag haft det där på min bil hade jag rullat hemifrån ca 20 min senare. Den kostar 200 kr och man kan laga flera gånger med den.

Bild
Imponerande, vad hittar man en sådan sats och vad heter det?
Användarvisningsbild
av joel80
PÅ däckverkstan lagar dom ju hålet innifrån.. på 20 minuter hinner inte jag plocka av däcket från fälgen och laga. Det är lite svårt att få av det (och få på det) med bara hammare och skruvmejslar.. :)

Gissar att man på nått vis kan använda den där utifrån och trycker in nått i hålet? Är det även sån där lagningsspray man trycker in i själva däcket via ventilen?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Hittade mer info i tråden här nedan. Ett sådant kitt som ovan med luftpatroner är ju underbart.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 22&t=71683

Visst ärr det med all säkerhet bättre med en lagning från insidan men jag har kört med en sådan lagning som görs från utsidan för många år sedan på ett nästan nytt däck tills det var slitet nog för att skaffa nya. Och de däcken fick ofta bekänna färg. :P

Ibland är man ju långt hemifrån sent på dygnet med full last i bagaget och det är kanske helg med, då är ju ett sådant kitt smidigare än att fixa med och köra med reservhjul för att sen eventuellt köra och få en "riktig" lagning.

EDIT: Instruktionsvideos:

Senast redigerad av 2 Micce1980, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av erikn
Ursäkta att jag glömde länken, det är Biltemas kit. Jag har tyvärr fått ett flertal punkteringar varav de flesta lagats med den där. En arbetskamrat lånade mitt kit för ett par år sedan, det däcket ska bytas ut nu för det är utslitet och det har hållit hela tiden.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag har fått en skada i lädret på stolen. :( :cry:
Måste satt mig med nått vasst på jackan eller så.

Bild
(Klicka för att se i högre upplösning)
Nån idé om hur man kan fixa det eller skydda så det inte blir värre?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 33
Tomgång och vevhusventilation

@Erik Å , Okej. Jag har kollat alla slang[…]

Jag skulle börjat med en utläsning av ev[…]

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]