Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ståhl skrev:Du vet väl att det kommer låta helvete i bilen om du har tutorna i baljorna? :roll:
Det är bara kompressorn som sitter i bilen själva hornen sitter bakom kofångaren.
Tycker fälgarna vart fina och passa bra till en 945a.

Kul att du valt plåtfälgar lite underskattade håller ju så bra. Jag brukar säga anntingen ska man ha dyra alu fälgar eller plåt. Finns många billiga alu fälgar som knappt håller för något, råkar man komma i en grop eller liknade då böjer sig dom.

Kompressorn.
Ja det kunde jag tänka mig att det är någon sort proffs kompressor :-)
Skulle du vilja skriva namnet och modell nr på den?
Är ute efter en lämplig kompressor själv, tycker dock det är svårt att hitta en vettig.
Men nu har du gett mig en ledtråd vad jag ska leta :-)

Med vänlig hälsning,
Andis
Andis skrev:Tycker fälgarna vart fina och passa bra till en 945a.

Kul att du valt plåtfälgar lite underskattade håller ju så bra. Jag brukar säga anntingen ska man ha dyra alu fälgar eller plåt. Finns många billiga alu fälgar som knappt håller för något, råkar man komma i en grop eller liknade då böjer sig dom.

Kompressorn.
Är ute efter en lämplig kompressor själv, tycker dock det är svårt att hitta en vettig.

Med vänlig hälsning,
Andis
Tack, håller med dig angående fälgarna :D
Jag kan ta ett kort på typsylten lite senare.

Mvh
Andis skrev:Tycker fälgarna vart fina och passa bra till en 945a.

Kompressorn.

Med vänlig hälsning,
Andis

Jag tog lite kort på typskylten men det var lite svårt att komma åt.
Märket på kompressorn är "Martin signal"
Jag hittade lite länkar om liknande av samma märke, det verkar vara ett tysks fabrikat.
http://www.hoegertech.ch/2297_hm.html
http://www.maxbmartin.de/2297gm-e.html

Bild
Bild
Bild
Bild

Hoppas det hjälper dig i ditt sökande
Igår så byggde jag den ultimata skylthållaren :D
Innan satt skylten tejpad i bakrutan men då kunde man inte köra torkaren så då blev draget den bästa placeringen.
Sen har jag i princip köpt nya däck av min Fordonslärare till plåtfälgarna i storlek 205/55-16 just nu har jag 195 i bredd

Bild
Bild
Bild

Kanske ett nytt utblås? :mrgreen:
Bild
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9