Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Dalmans: Haha kommer kanske en liten utspridd uppdatering nu i helgen men egentligen skulle jag vilja vänta tills jag hämtat lite grejer hos päpplet men jag tror inte att jag kan klara av att låta bli tills dess, fast jag skulle behöva polera hela bilen ordentligt innan jag gör något mer.

päpplet: Jag tror jag har en sak åt dig men det är inget som vi pratat om tidigare, men vi tar det senare när jag har vägarna förbi.

Sen upptäckte jag i bil mappen trycksvärta i en av plastfickorna att en av ägarna var SM5DYC och hans köpekontrakt fanns också, han köpte bilen 22 December 1992 för 65.000kr och han har ägt den i ca tio år, och jag tror att han var ägare nr tre av tio han har då skött om bilen väldigt bra det var han som bytte kamrem sist frågan är om det också var han som bytte olja sist?

Jag vet då att de senare ägarna som bara hattat/rattat/tattat runt och säkert dom som gjort bulor i plåten och kört in i saker och mosat sparklådorna med domkraften som också är trasig samt slarvat bort verktygen SUCK, jag har i alla fall mailat och frågat transportstyrelsen om fullständig ägarhistorik så man kan se vilka nötter som haft bilen :wink:
Ikväll har jag kört rubbing på hela taket och högra sidan och imorgon kväll ska jag köra motorhuv och västra sidan sen lägga vax eller liknande.

Och imorgon när solen lyser så ska jag se om det går och fixa de matta baklysena utan att kladda med oljor eller andra mirakel medel.
Jag rev bort baklysena iallafall 3 av 10 skruvar överlevde.

Just nu funderar jag på om jag ska riva av tyget på donatortaket och limma på det lite mindre trasiga barskrapade taket eller om jag ska försöka laga donatortaket med polyester och glasfiberväv.

18:00
Och baklysena ligger och härdar samt fångar insekter :-(O) småkryp!
Jag provar med att laga, och så har jag fått ur taket för takluckan drygt och jobbit mm :wink:

20:00
Nu har jag fått i innertaket på takluckan och monterat och justerat luckan i Haynes boken är det fyra skiftnycklar men det gick bra hoppas jag :roll:
Senast redigerad av 1 SA4AQS, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 43
Sensorring bak Volvo V40

..Mailade till den sida du tipsade om. Få[…]

Köpråd XC60 T8 -18/19

Volvias maskinskade täcker till 17000 med m&o[…]

D4 VEA dricker olja