Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

I söndags blev det lite gjort i alla fall.

Plockade ut lite inredning för att lossa på innertaket satan vad spröd plasten blivit jag bara tog i den så sprack den nästan då.
Bild

Så här ser innertaket ut utanför bilen.
Bild

Så här ser bilen ut utan innertak.
Bild
Bild

Vad är det här som sitter i taket åt framrutan till?
Bild
Bild

Högen växer lite grann.
Bild

Brorsan tyckte det var lite blött på golvmattan fram så jag kikade lite på det.
Bild

Bak var det torrt.
Bild

Hittade en bussning som inte satt i som den skulle tidigare ägare har dragit en onödigt grov kabel på sidan av bussningen.
Bild

Medan jag ändå var igång så...
Bild
Bild

Attans kattpiss, jag kan se mina skor.
Bild
Bild
Bild

Kom på att jag skulle till skolan dagen efter så jag skruvade bara i stolen och la i en golv matta så att inte telefonen skulle åka ut om man tappar den på golvet =)

Skickade med brorsan lite grejer för lack men glömde så klart luckan till bogseringsöglan.
Så där har alla mina bilar sett ut i golvet :roll:
Behöver du plastdelar så har jag en hel GLE med den vinylklädda plasten stående som ska skrotas som du får plocka inredning ur :wink:
Bild
Nu har jag bytt till mitt försa reservhjul det var så att i lördags åkte jag och mina bröder in till McDonalds i Falun. Sen åkte vi runt och lekte lite men på väg hem tog vi bus vägen över skogen och det var väl lite stenigt men jag tog det hyfsat lugnt i alla fall så måste jag träffat någon sten så det blev en liten bula i fälgen och en lite större i däcket.
Jag såg detta i söndags och bytte i morse till ett annat däck som var utan bulor pumpade i 2.5kg och åkte till Alfta när jag tog sista korsningen så gick det hur bra som helst att sladda inte så konstigt när jag sedan parkerat och upptäckte att det var nästan inge luft kvar :lol:
Det var inte hål i däcket utan bara en dålig sprucken luftnippel så nu klarar jag mig ett tag :D det viktigaste är att jag tar mig till skroten igen imorgon.
SA4AQS skrev:Ja det låter bra om är det blå färg på den? kan vi planera in något i helgen kanske?
Ja det är blått och det mesta av plasten i den bilen är i fint skick och det är inget jag kommer spara på så det går till skrot annars.
Vet tyvärr inte hur upptagen jag är i helgen än men lördag eftermiddag och söndag går inte vad jag vet nu.
Dalmans skrev:Yeeehaaa jagrullarträff hos päpplet :) vem fixar grogg? :)
Har nog lite minttuu och nån öl över sen helgen :wink:
Har fått tag på ett set nya michelin classic däck från 1996 för bara 500kr st monterat och klart.
Bild
Kladdade på lite färg på ett däck och snyggt blir det men måste iallafall skaffa riktig däckfärg om det ska sitta kvar.
Bild

Tvättat bilen har jag gjort också och under smutsen så ser man kulör skillnaderna på bättrings ställerna tydligt, provade att polera bakluckan det är jobbig ju.
Bild

Bakläpp?
Bild
Bort med den.
Bild
Och den.
Bild
Spettsnos.
Bild

Tattar krom på märket som satt på sedan bilen blev såld för första gången.
Bild

Har lite och laga fortfarande innan jag kan avslöja vad jag har fått från skroten och rotat framm ur uthusen men när det är klart så blir det en mega updatering med massor av bilder eller kanske inte.

Brosan kom hem med det som skulle lackeras så det är klart, jag sparade front läppen så att jag har något att prova lacka själv.
Hä blint nå bilder fädä ä hämligt tillsvidare =)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 43
Köpråd XC60 T8 -18/19

Volvias maskinskade täcker till 17000 med m&o[…]

D4 VEA dricker olja

Är det någon som har koll på vad […]

Sensorring bak Volvo V40