Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

fjohan82 skrev:Ja 225/470 är lite mer än vad en annan har just nu... :roll:
Knappen "CAM", är den för att manuellt slå på/av backkameran eller är det för vidvinkelkameran i grillen?
Nästa bil då får du säkert mer effekt :wink:

Ja valde inte till kameran fram. Kameran där bak startar automatiskt när man lägger i backen. Trycker man då en gång på CAM knappen zoomar den in så man ser en liten bit av stötfångaren och dragkroken. Kommer bli användbart säkert ett par gånger om året....
Perra83 skrev:
fjohan82 skrev:Ja 225/470 är lite mer än vad en annan har just nu... :roll:
Knappen "CAM", är den för att manuellt slå på/av backkameran eller är det för vidvinkelkameran i grillen?
Nästa bil då får du säkert mer effekt :wink:

Ja valde inte till kameran fram. Kameran där bak startar automatiskt när man lägger i backen. Trycker man då en gång på CAM knappen zoomar den in så man ser en liten bit av stötfångaren och dragkroken. Kommer bli användbart säkert ett par gånger om året....
Med största sannolikhet blir det något med mer effekt nästa gång ja 8)

Tack för förklaringen! Då kommer ju funderingen upp om vart knappen för att aktivera vidvinkelkameran placeras, med tanke på att du inte verkar ha någon plats över för den...
Vidvinkelkameran får nog samsas i samma knapp. Jag såg ingen jätte stor nytta i den kameran faktiskt även om ja älskar finesser så...

Nu är bilen inlämnad för toning.

Va ska jag ha för LED lampor i ytterbackspeglarna? Ser sådär ut med ljusbrun belysning mot vit lack. Har köpt nått förr till regskyltsbelysningen från Xenonkungen men dom började blinka för att sedan ryka. Så kvalité är ett måste för ja vill inte ta isär backspegeln mer än en gång.
Köpte du en sådan LED-modul och monterade då? De är utan tvekan de som fungerat bäst för mig. Har ingen personlig erfarenhet men vet ett flertal som köpt från svenska återförsäljare likt diodhuset, xenonkungen etc och vid minsta problem med lampan så har de fått en ny utan kostnad.

Sitter det inte T10 i backspeglarna också? Smäll i ett par vita LED med temp omkring 4500k så blir det nog kanon!
Jo jag har ledmoduler köpta från Hova som ja ska montera. Dom har fungerat felfritt.

Volvohandlaren säljer Osram LED lampor för parkeringsljus mm. dom borde hålla hög kvalite och det var tror ja T10 sockel :D

Hämtade bilen idag hos firman som tonade rutorna. Blev riktigt bra. Bakrutorna i dörrarna hade dom tagit ur när dom la filmen. Rätt lik originaltoning i V60, jämförde mot svärfars.
Bild
Fortfarande väldigt nöjd med nya bilen.
Jag har kört max 20mil på de 2,5 veckor och 100 mil som vi har haft bilen.
Bild

Var en sväng till Bauhaus för att köpa en dörrkarm till nya badrummet. Den är väl ca 2 meter och det är inga problem att köra i bilen. Hundburen står till vänster i bagaget just för att det ska går att lasta lite längre föremål med fällda säten. Nu var det tur att vi inte köpte något större och längre för passagerarsätet fram gick inte att fälla framåt :shock: Ska inte det gå?
Nu va det tur att sambon är frusen av sig så hennes skinnhandskar fick ligga som skydd på mittarmstödet fram och karmen uppe på.
Tog en bild i mörkret.
Bild
Gott å höra att ni är nöjda med nya bilen! (Vad annat kan man va med den specen :wink: )
En liten fundering: Hur upplever du färgmatchningen mellan Sidescuff Plates och den bakre diffusorn? Är själv lite sugen att komplettera min bil med Sidescuff men har för mig att jag läst någonstans att kulören avviker från R-designs diffusor
Polestar optimeringen har nu varit installerad i två veckor. Upplevelsen blev större än vad jag var beredd på.

Fick äran att hjälpa sambons syrra med hitta en ny bil åt henne. Inte fabriksny utan begagnad. Blen blev en svart V70 T4 man R-Design 2011 6600mil. 65 åring som ägt den sen ny. Mycket välvårdad.
Några vinterdäck fick hon inte med. Vilken tur att jag har en uppsättning i garaget från gamla V60n.
1.5 tim i tvätthallen så blev dom fina

BBV wheel cleaner extreme syra
Kallavfettning Degreaser Wet
Reservdelsguruns flygrosborttagare
Krystal Kleen cherry wash schampo

Usch va stryk fälgarna har fått. Inga skav eller så men saltet har ätit lite väl mycket. Det brukar inte hända mig...
Bild
Mönsterdjupet ligger på mellan 6.1-6.9mm och det kommer räcka några år till
Bild
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9
Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

Någon som kört med 235/45-18 med et45 p[…]