Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Volvoold
Men då verkar det hålla länge på bilen.
av Volvoold
Använder du det medlet även till gummilister samt däck?
White skrev:
Volvoold skrev:Men då verkar det hålla länge på bilen.
Ja det tycker jag.
Det mattas ju en del efter första tvätten, men sedan håller det sig så ett bra tag.
I see. Använder du det medlet även till gummilister samt däck?
Användarvisningsbild
av White
Volvoold skrev:Använder du det medlet även till gummilister samt däck?
White skrev:
Volvoold skrev:Men då verkar det hålla länge på bilen.
Ja det tycker jag.
Det mattas ju en del efter första tvätten, men sedan håller det sig så ett bra tag.
I see. Använder du det medlet även till gummilister samt däck?
Använder på gummilister men inte på däcken. Men det funkar säkert till det också.
av Volvoold
Tack för info. 😊

Får jag bara fråga dig helt kort eftersom jag såg nyligen att du skulle byta tändstift. Det är så att jag har en likadan bil och motor och tänkte försöka byta tändstift för första gången.

Är det nåt speciellt man behöver tänka på när det gäller bytet på denna motorn, tex om nåt annat ska tas bort i motorrummet för att lättare kunna genomföra bytet, ex nån slang eller motsvarande?

Eller är det bara tändkablarna? Brukar du ha nåt fett på gängorna på de nya tändstiften?
Användarvisningsbild
av White
Tog tag i de bakre domkraftsfästena i dag.
Inget allvarligt, men underredsmassan hade släppt på ett par ställen på båda sidorna
och det var lite väldigt ytlig rost på de fläckarna. Skrapade, stålborstade och sedan på
med Dinitrol ML som sedan fick torka några timmar. Efter det blev det givetvis Dinitrol
CAR underredsmassa.

Det såg ungefär likadant ut bå båda sidor, så fotade bara en.

Bild

Bild
  • 1
  • 283
  • 284
  • 285
  • 286
  • 287
  • 291

Det verkar vara förnuftiga beslut, säk[…]

Då känns det mycket lugnare, har t&au[…]

Dolda Vinkeln...