Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Jag var hos den lokala däckfirman idag och kollade på fälgar som de också sälger.

Överraskande billigt måste jag säga.

Priser på några 17" som jag tycker är snygga.

ACE Peak 980:-
ACE Hero 1230:-
ACE Latino 1230:-

Jag har inte lyckets hitta bättre priser på nätet. Man blir ju lite sugen. :wink:
Användarvisningsbild
av bjompa
Antar att de är styckepriset på fälg utan däck.. Komplett hjul, då är de billigt satan.

De brukar ju vara så att de är däcket som far iväg i pris ist.
Senast redigerad av 1 bjompa, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Tomas88
bjompa skrev:Antar att de är styckepriset på fälg utan däck.. Komplett hjul, då är de billigt satan.

De brukar ju vara så att de är däcket som far iväg i pris ist.
Ja just det glömde jag säga. Det är ju bara fälgen. Sen tillkommer däck. Men de hade inte så tokiga priser på de heller. Men jag vet allt ska ju multipliceras med 4. Så det landar väl på en ca 8000 om man skulle vilja byta upp sig.

Men jag upplever ändå de som billiga. Har inte ens hittat någon sida på nätet som SÄLJER :wink: billigare.
Länka gärna om ni hittar någon.

(Jag har bultcirkel 114,3 /4)
Användarvisningsbild
av Tomas88
~Kalle~ skrev:
Du får väl säga till Tomas ifall nån bild inte stämmer.

Jag tycker ACE hero är klart snyggast!

Eller varför inte? http://www.blocket.se/vi/17465695.htm?ca=1_3_s

Riktiga ballongdäck http://www.blocket.se/vi/17053180.htm?ca=1_3_s&last=1

P.s sälger stavas säljer :idea: D.s

/Kalle
Tack för bilderna Kalle. De stämmer bra.

Jo på bilderna ser Hero bäst ut, men när jag var på däckfirman och såg fälgen "live" så tyckte jag nog lite bättre om Latino. Men jag kanske ändrat mig i morgon. :wink:
Sen resonerar jag lite så att svart kanske passar lite bättre till en silverfärgad bil eftersom det sticker ut mer, men jag vet inte... det finns ju så jäkla mycket att välja på.

Kalle jag var så inne på fälgar som stavas G så jag stavade säljer med G också.

Föressten jag skippar nog de du länkade till. Då kan jag lika gärna köra på vinterplåtfälgarna med ett par hjulsidor från Biltema. :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Nexus
hero heter hexan på gummihusets hemsida ?:-/ och jag tycker inte de är så roligt live :(
välja fälgar e ju det värsta som finns :-O)
Användarvisningsbild
av Fluffen
Jag är av den uppfattningen att det ska vara originalfälgar. Men det kanske bara är jag som är tråkig?
Använd låsbult och lås in fälgarna bra när du inte har dem på bara. :wink:
Användarvisningsbild
av Tomas88
Sakta i backarna. Jag har inte ens bestämt om det blir nya fälgar. Och blir det de så blir det inte förrens till våren. Man vill ju ändå slita upp de däcken man redan har.
Fast jag håller utkik på Blocket och andra annons-siter efter passande fälgar så hittar jag något passande begagnat så kanske jag slår till.

Fluffen. Jag har kollat lite på volvos hemsida efter fälgar men de har ju inga priser vilket är irriterande. Men troligtvis så kostar de en hel del.
Har du förslag på några snygga "orginalfälgar" då?
Användarvisningsbild
av Brainy
Tomas88 skrev:Jahapp. Då var det snart dags för besigtning. På tisdag kommer prövningen.

Fast det bör ju inte bli några problem. Det enda jag är lite orolig för är att de ska slå ner på xenonkonverteringen i helljuset. Men jag tänker chansa och låta det sitta kvar.
Lycka till! Jag tror det blir svårt men hoppas du lyckas.

Annars är det ju väldigt enkelt att bara koppla ur xenonet ur lamphuset, lägga vid sidan av och koppla i det vanliga halogenet. Att ballaster och sådant ligger kvar i motorutrymmet kan dom inte säga så mycket om, du säger bara att det är till dina extraljus.

mvh
Anders
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 137
AC & kylfläkt

Inte direkt plomberad, den var hel utan märke[…]

Jaha, det är en större modell ser jag.[…]