Brainy skrev:Sitter utifrån information i denna tråd och xenonkonverterar helljuset på säkert vis.

Har gjort färdigt det mesta av kablaget nu, kopplar in det i bilen när jag får tid. Kanske på fredag.
Tycker själv att jag hittade en mycket bra placering för ballasten. Jag var tvungen att placera ballasten, som på bilden, med kablarna bortåt, annars var det svårt att få in lyktan med kablage som trasslade sig. Eftersom jag inte kopplar någonting direkt mellan lykta och ballast utan har kontaktering emellan så fungerar det bra, annars hade det varit jobbigt att ta loss lyktan.
Inte jättesnyggt att den är fastsatt med buntband, men snyggare än att ha den fullt synlig. Här ser ni det som syns med lyktan monterad.
Satte fast likriktarbryggan inne i lyktan så den inte skulle riskera att klämmas mot reflektorn när nivåregleringen körs. Likriktarbryggan är till för att förhindra skador på bilens elsystem, se info i tråden jag hänvisar till ovan.
Omkring 150kr/st kostade nya täcklock till lyktorna, känns bra att ha när dom gamla numer ser ut så här.
Jag har kopplat in dem med egen strömmatning direkt från plusplinten i säkringsboxen (avgjordat direkt mot batteriet) samt använt likriktarbryggor istället för att koppla in satsen bolt on som den var konstruerad för. Relän är billiga och det är dyrt om något går sönder i bilen :)