Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Jahopp, började komma missljud från höger sida av motorn, trodde det bara var remmen som ändå skulle bytas på kampanj. Men när den skulle bytas så upptäcktes att ac-kompressorn håller på och skär ihop, tydligen ren tur att den inte redan gjort det med stora följskador som följd.
Så nu får jag köra utan ac-rem i väntan på ny ac-kompressor. Tur det inte är mitt i sommaren!

Sen så visade det sig också att jag har metallflisor i servooljan, var tydligen vanligt fel och bara en tidsfråga innan servopumpen kastar in handduken.

Tur jag har garanti på kärran :)
Användarvisningsbild
av Nexus
tror jag behåller min gamla 99a några år till :wink:
Är du säker på det inte var erik som medvetet ville du skulle ha nya delar då :wink:
Användarvisningsbild
av hållundan
Vad är det för kompressor i en sådan där? Valeo eller Sanden?
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag har för mig att meken sa att "Valeo som tillverkar dom här lär ha fått så mycket sk*t från Volvo". Men jag är inte helt säker, kan dubbelkolla om det är intressant.
Det finns ju det där klassiska "metalliska" gnällandet som följer motorvarvet också. Det har jag märkt av på många Volvobilar! :|

Nu är det dags att testa om fyrhjulsdriften funkar på den nya! :twisted: :mrgreen: (D)
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Oj då det var inga trevliga nyheter :|

Det där metalliska gnällandet som följer varvet känner jag igen, vad kommer det ifrån?

/Kalle
Användarvisningsbild
av hållundan
Brainy skrev:Jag har för mig att meken sa att "Valeo som tillverkar dom här lär ha fått så mycket sk*t från Volvo". Men jag är inte helt säker, kan dubbelkolla om det är intressant.
Får illvilligt erkänna att det är lite intressant för min personliga nyfikenhet med tanke på var jag arbetade tidigare... 'nuff said om det. :)
Hoppas det löser sig smidigt för dig iallafall.

Ädit: Jädra fin bil du har också! :-)-)
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 59

XC70 är mindre i baksätet än en VW […]

Hej, Vill börja med att säga tack fö[…]

Byta batteri..

Hej.. Kan man byta batteri på en Volvo V60[…]