Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Lacksnubben ringde nyss och sa att det började komma rost i bak och framskärmen på vänster sida också. Hade kostat 2000 till att få detta fixat, men det får vara stopp någonstans.

Kanske kan hämta bilen idag, annars får jag vänta till måndag.
Användarvisningsbild
av crumpets
Drygt :( Men nu är ju ena delen av bilen på den säkra sidan i alla fall, då kan du ju vänta med nästa tills den börjat bli ful/dålig.
Användarvisningsbild
av jojjevg
Hur f..n kan din bil har så mycket rost när min är 2 år äldre och är 99,9% rost fritt??
Eller det är rosten som jämme sig bakom lack och man kan inte se den.
Jag börja bli oroligt och fundersam ??:-/
Användarvisningsbild
av Tomas88
Den rosten på vänstersidan ser man inte om man inte kollar bakom skärmarna.
Det är alltid så med rost. När man väl precis börjar se den så har det hunnit gå ganska långt.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Tillverkades inte X40 modellerna i Born, Nederländerna? Eller fanns flera fabriker?
Användarvisningsbild
av Tomas88
Detta är nog fasen första gången jag längtar tills på måndag.
Kan ni fatta. Jag ska klara mig utan bil hela helgen :(

Bilen hann alltså inte bli klar idag. Eller den hade kanske hunnit bli det men lackeraren ville inte montera allt för nylackade detaljer.

Nyfiken som jag var så körde jag ändå bort till lackfirman när jag slutat jobbet (lånar brorsans Mazda).
Har inte sett bilen riktigt utan bara i en halvskum lokal eftersom de var på väg att stänga när jag kom, men vad jag kunde se såg det riktigt bra ut.
Han hade visserligen sagt att han inte skulle göra det men nu hade han ändå lossat båda bakdörrarna för att komma åt bättre vid lackeringen. Så det verkar vara seriöst gjort.
Muttrarna till grillen hade tydligen varit fastrostade så de hade han fått skära bort.

Fick även kolla på den rostiga framskärmen. Tog ett foto på den värsta delen.
Ursäkta bildkvalitén (mobilkamera).

Bild

Var inte mycket kvar att slipa på här inte. Precis vid en av fästpunkterna också så det var inte mycket att göra.
  • 1
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 137

Hej! Jag har lite spridda ytliga rostangrepp p&ar[…]

Har hittat ett företag i Östersund som &[…]

Tekniskt ska det fungera, men praktiskt? Är h[…]

Luftmassemätare, sensor s70 1999

Det är ju i så fall en insugstempgivare[…]