- tor 18 nov 2010, 16:22
Uppdatering del 2 18/11
Vad är gjort? Jo massor! Tyvärr tog städning en stor del av tiden men lite bilder tänkte jag bjuda på.
Bladfjädern uppfräschad!

Multilinkbryggan är blästrad inför lack

Grovborstniing av diverse delar inför elektrolys

Detta är undre bärarmen som bladfjädern vilar på. Notera gummit som spetsen av bladfjädern trycker mot.

Borttaget! Slitet?! :)

Inspektion av rost:
Under tanken

Vad hette denna del nu då? Aja, rost är det iaf.

Har gått och stört mig på mina radiokåpor väldigt länge. Ena gummiskyddet lossnar och som ni nog känner till så låter man det vara.. iaf jag ;)

Men med Biltemas SUPERLIM är dina problem ett minne blott för endast 17kr

Tada! Inte mycket att se men jag kan iaf rekommendera limmet.

Detta har nu stålborstats och är i väntan på elektrolys. Vissa delar går direkt till blästring men det som har riktigt gravrost får ligga i elektrolysen. Skulle ta allt för lång tid att blästra annars.

Färdigt för blästring (ej genomgått elektrolys)

Och här kan ni då skåda elektrolysen. Jag har två bad samt två batteriladdare. Jag kör med kraftfull laddare där den ena kan ställas upp till 30+ volt och vansinnigt mycket ampére för hemmabruk :) Men jag nöjer mig med 4amp, skynda sakta!

Kan visa lite mer djupgående senare hur jag har löst elektrolysen.
Kommentera gärna gott folk!
Vad är gjort? Jo massor! Tyvärr tog städning en stor del av tiden men lite bilder tänkte jag bjuda på.
Bladfjädern uppfräschad!

Multilinkbryggan är blästrad inför lack

Grovborstniing av diverse delar inför elektrolys

Detta är undre bärarmen som bladfjädern vilar på. Notera gummit som spetsen av bladfjädern trycker mot.

Borttaget! Slitet?! :)

Inspektion av rost:
Under tanken

Vad hette denna del nu då? Aja, rost är det iaf.

Har gått och stört mig på mina radiokåpor väldigt länge. Ena gummiskyddet lossnar och som ni nog känner till så låter man det vara.. iaf jag ;)

Men med Biltemas SUPERLIM är dina problem ett minne blott för endast 17kr

Tada! Inte mycket att se men jag kan iaf rekommendera limmet.

Detta har nu stålborstats och är i väntan på elektrolys. Vissa delar går direkt till blästring men det som har riktigt gravrost får ligga i elektrolysen. Skulle ta allt för lång tid att blästra annars.

Färdigt för blästring (ej genomgått elektrolys)

Och här kan ni då skåda elektrolysen. Jag har två bad samt två batteriladdare. Jag kör med kraftfull laddare där den ena kan ställas upp till 30+ volt och vansinnigt mycket ampére för hemmabruk :) Men jag nöjer mig med 4amp, skynda sakta!

Kan visa lite mer djupgående senare hur jag har löst elektrolysen.
Kommentera gärna gott folk!