Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Börjar bli rätt bra det där nu och smidig bilkamera med som smälter in fantastiskt
Micce1980 skrev:Börjar bli rätt bra det där nu och smidig bilkamera med som smälter in fantastiskt
Tack! ja det börjar ta sig :) Kameran är riktigt trevlig, märks inte att den sitter där och man fångar alla nötter ute på vägarna :D
Får se vad man hittar på framöver! :)
Har en fråga om orbit programmet som du använder, om man lämnar in bilen på service hos Volvo raderar de alla dina ändringar eller svartlistade bilen på något sätt ?

Funderar själv på att skaffa det då jag tänkte lägga in kartor och ska montera backkamera.
ingenting raders el svartlistas, jag har gjort likande på min XC60 2016 med en SMOK, aktiverat GPS, ändrat till R-design logo i displayen och annan färg, permanent avstängd start/stopp, ingen bältesvarnare, ITP borttaget så jag kan byta enheter i bilen hur jag vill, kan se på dvd medans jag kör, starta dieselvärmaren med nyckeln + massa annat + att bilen ät optimerad till maxgräns. Servad på Volvo i alla år och aldrig hört ett ljud om några ändringar.
Derank skrev: tor 22 aug 2024, 20:22 ingenting raders el svartlistas, jag har gjort likande på min XC60 2016 med en SMOK, aktiverat GPS, ändrat till R-design logo i displayen och annan färg, permanent avstängd start/stopp, ingen bältesvarnare, ITP borttaget så jag kan byta enheter i bilen hur jag vill, kan se på dvd medans jag kör, starta dieselvärmaren med nyckeln + massa annat + att bilen ät optimerad till maxgräns. Servad på Volvo i alla år och aldrig hört ett ljud om några ändringar.
Då är det nog värt att göra det, hur lång tid tar det att få koden för CEM, tänker för jag har ingen batteriladdare för tillfället.
Dejan195 skrev: tor 22 aug 2024, 19:36 Har en fråga om orbit programmet som du använder, om man lämnar in bilen på service hos Volvo raderar de alla dina ändringar eller svartlistade bilen på något sätt ?

Funderar själv på att skaffa det då jag tänkte lägga in kartor och ska montera backkamera.
Tyvärr är xc60 2016 inte SPA plattformen så går inte att dra paralleller där.

För att vara säker så ska man nollställa bilen innan service, vad jag har läst mig till så är det känsligast med utbytt hårdvara, alltså byta stolar, lyktor, ljud. Fippla på annan startskärm, start/stop minne osv är säkrare, men onödigt att åka dit på det. Men det är fortfarande rekommenderat att nollställa ändå.

Koden kan ta någon dag eller två, han som driver projektet är amerikan så tidzonen skjuter lite på det.

Du behöver ingen batteriladdare, du kan ju redan nu kolla allt du vill ändra/testa sen snabbt aktivera allt, jag körde ett ett notepad dokument på datorns skrivbord med allt.

För min del kommer jag behöva släcka canbus i mina stolar och koppla in mitt originalslutsteg inför service.
Pliind skrev: fre 23 aug 2024, 08:56
Dejan195 skrev: tor 22 aug 2024, 19:36 Har en fråga om orbit programmet som du använder, om man lämnar in bilen på service hos Volvo raderar de alla dina ändringar eller svartlistade bilen på något sätt ?

Tyvärr är xc60 2016 inte SPA plattformen så går inte att dra paralleller där.

För att vara säker så ska man nollställa bilen innan service, vad jag har läst mig till så är det känsligast med utbytt hårdvara, alltså byta stolar, lyktor, ljud. Fippla på annan startskärm, start/stop minne osv är säkrare, men onödigt att åka dit på det. Men det är fortfarande rekommenderat att nollställa ändå.

Koden kan ta någon dag eller två, han som driver projektet är amerikan så tidzonen skjuter lite på det.

Du behöver ingen batteriladdare, du kan ju redan nu kolla allt du vill ändra/testa sen snabbt aktivera allt, jag körde ett ett notepad dokument på datorns skrivbord med allt.

För min del kommer jag behöva släcka canbus i mina stolar och koppla in mitt originalslutsteg inför service.
Tack för inputen! Får se om jag köper det då jag såg man inte kan köpa mjukvaran utan prenumerar på den för 100$ /år. Och måste man nollställa inför service så behöver man ju fortsätta betala om jag vill ha kvar mina funktioner, kanske värt att ta det direkt via Volvo i mitt fall :-)
Ptja beror lite hur man värderar funktionerna, kostar stora navigationen 9000kr att "låsa upp" hos Volvo och det kostar 100 usd per år att fortsätta hålla det upplåst så kan det vara värt :) inte tala om allt man kan eftermontera utan att betala en förmögenhet för (backkamera, dragkrok tex)
hej, vilken resa du gjort med bilen. Blir minst sagt imponerad och överväldigad. Sjukt bra jobb!!!! Har varit sjukt sugen på att byta diffusor från ett runt slutrör till dubbla rektangulära. Jag är inte alls händig eller nått åt det hållet. Vet också att det kommer kosta mycket om bilia eftermonterar det. Har du några tips på vad jag kan göra? Kan jag kontakta dig på nått sätt?
7erno04 skrev: lör 28 sep 2024, 23:44 hej, vilken resa du gjort med bilen. Blir minst sagt imponerad och överväldigad. Sjukt bra jobb!!!! Har varit sjukt sugen på att byta diffusor från ett runt slutrör till dubbla rektangulära. Jag är inte alls händig eller nått åt det hållet. Vet också att det kommer kosta mycket om bilia eftermonterar det. Har du några tips på vad jag kan göra? Kan jag kontakta dig på nått sätt?
Tja!

Tack för fina orden :)

Ja om du går till Bilia kommer de vilja göra det "rätt", alltså byta ut sin sista dämpare till en med två slutrör. Men du kan absolut köra på din befintliga dämpare och montera diffusorn oavsett, inget i diffusorn sitter ihop med ljuddämparen.

Det enda du behöver göra (förutom att köpa alla delar, art-nr finns i inlägget i denna tråden) är att banka av ditt slutrör (den kromade biten) och ta till hjälp av en kompis med tigersåg/vinkelslip och kapa av en bit på röret samt värma med värmepistol samtidigt som du bänder avgasröret till en lite mer oval form med hjälp av en poligrip typ.

Du hittar mig på instagram pliind_v60 där du kan dm:a mig :)

Men en tanke nu bara, vi säger så att n[…]

Vad händer i vinter med den, ställs den[…]

Jag har en v50. Problemet jag har är att ESP […]

Vad kan ha hänt?

Det finns diverse möjliga orsaker (luftfilter[…]