Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av batmac
#1485439
AdBlue är påfyllt! :-) Det tog sin lilla tid men nu är den biten avklarad också. Tog på mig spenderarbyxorna och beställde hem lite saker så nu går man och väntar på det.

Först och främst en beställning från oljemagasinet för att ge mig på mitt första oljebyte någonsin. Inte helt såld på konceptet longlife, och för den pengen kan jag unna mig lite sinnesro

Bild

Sen en beställningar av LED-ramp för att bättra på helljuset. Inte heller det har jag gjort förr men nu jäklar. Hoppas på att kunna montera den väldigt diskret med tanke på dess låga höjd

https://www.mrtuning.se/universal/led-r ... ultraslim/
Bild
Användarvisningsbild
av batmac
#1485865
Så var första äventyret delvis avklarat. Jag har inte riktigt satt kablarna där dom ska vara på sin slutgiltiga plats än eftersom jag ska leta genomföring i torpedväggen och sätta en brytade i kupén också, men nu är den monterad iallafall! Mycket nöjd med resultatet, det blev diskret och bra och inte alltför stor inverkan på bilen. Ska eventuellt försöka rikta upp den en aning om monteringen tillåter det.

Bild

Bild

Bild

Bild
av Lövet
#1485868
Väldigt snygg installation!
Användarvisningsbild
av batmac
#1486028
Tack! Är som sagt väldigt nöjd. Speciellt för att vara första gången. Men kan inte ta all cred. Det var ett väldigt bra fäste, reläkitet var oerhört enkelt att förstå och det var tacksamt att bara kunna lyfta ut den övre grillen utan större ingrepp. Det jobbigaste var att borra nya hål i aliminiumplåten som sattes under regskylten, och det var mest för att jag bara hade träborrar :-)

Idag har jag tagit mig an knappen i kupén. Fyfan. Jag försökte lirka mig igenom vid kabelhärvan som redan går genom torpedväggen men fick inte till det, så till slut så gjorde jag ett litet hål i den gummitätningen som sitter bakom där kopplingspedalen hade suttit på en manuell. Tur att jag har en sambo av lite mindre storlek, annars hade jag nog fortfarande försökt få tillbaka det där jävla gummit..

Kunde inte riktigt komma på vart jag skulle sätta knappen, men efter en stunds letande och funderande fick det sitta bredvis obd-uttaget. Inte det absolut smidigaste stället, men desto mer diskret. Det absolut bästa? Det fungerar! :-D :party:

Bild

Bild

Nu har jag dock ännu fler kablar under huven då jag inte orkade reda ut det ikväll, det är inte direkt sol och 20+ på kvällskvisten..
Användarvisningsbild
av batmac
#1486264
Dagen till ära blev det byte av olja och filter. Det gick överlag bra, trots att jag inte gjort det förr. Tänk om man hade haft självförtroendet att testa det när man körde flexifuel v70 som skulle ha olja med 1000 mils intervaller och man körde 3000 mil per år...

Bild

Material (olja, filter, plugg) gick med frakt på 650kr
GDS-hallen landade på 300kr
Fick köpa en ny hylsa och förlängare, 150kr

Så totalt 1100kr. Nästa gång slipper jag köpa verktyg och det lär gå snabbare i hallen eftersom jag vet hur man gör, men också för att jag kanske kan låta bli idiotin att spilla ut en massa olja på golvet som jag fick städa upp :-D

Passade på att fylla upp spolarvätskan, tanka för 21kr/litern samt sätta batteriet på laddning.
Senast redigerad av 1 batmac, redigerad totalt 0 gånger.
av Lövet
#1486266
Bra jobbat!

Alltid mysigt på golvet i GDS hallarna. Halt under galoscherna så att säga.
Användarvisningsbild
av batmac
#1486270
Lövet skrev:Bra jobbat!

Alltid mysigt på golvet i GDS hallarna. Halt under galoscherna så att säga.
Tack! Ja jag gjorde det ju inte bättre iallafall.

Föresten, vet du om det följer med fysisk servicebok till denna årsmodellen? Jag vill verkligen minnas att jag bläddrat i serviceboken, men nu kan jag för mitt liv inte hitta den. Den digitala kommer jag såklart åt, så jag funderar på om jag förväxlar det med V60n... tycker det vore skumt om jag plockat ur den ur bilen.
av Lövet
#1486272
batmac skrev:Föresten, vet du om det följer med fysisk servicebok till denna årsmodellen? Jag vill verkligen minnas att jag bläddrat i serviceboken, men nu kan jag för mitt liv inte hitta den. Den digitala kommer jag såklart åt, så jag funderar på om jag förväxlar det med V60n... tycker det vore skumt om jag plockat ur den ur bilen.
Minns tyvärr inte om det fanns servicebok till min
Användarvisningsbild
av batmac
#1486273
OK.
StefanN skrev:StefanN
minns du om du hade fysisk bok i din GTE?

(Sorry för skumcitatet, men det är forumet verkar inte skicka notiser när man bara kör omnämnande med @)
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 20

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]