Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av batmac
#1468303
Micce1980 skrev:
Hehe det är ju ändå ett litet plus :)
Ja det får man väl ändå säga även om jag nästan tycker att mitt var finare :-) Men inte spelar det nån roll så länge det gör sitt jobb.
Användarvisningsbild
av batmac
#1469794
Vinterdäcken på, vilken misär. Hann inte köra så mycket förra året så dom låter fortfarande rätt mycket, hakkorna. Bytte åtminstone inte hos Däckskiftarna så jag behövde stå i kön bakom :-D

Bild

Lite tidigt egentligen, och hade vi inte haft hundarna hade jag nog väntat lite. Men nollan närmar sig och första snön kom ändå i fredags så rätt vad det är så står vi där i plötslig snöstorm och en hund som som brutit benet så vi måste köra 1h till jourvet mitt i natten. Inte värt risken att inte kunna åka för det lilla eventuella extra slitaget. Dumsnålt.
Användarvisningsbild
av DOdell
#1469816
batmac skrev: sön 17 okt 2021, 19:30 Vinterdäcken på, vilken misär. Hann inte köra så mycket förra året så dom låter fortfarande rätt mycket, hakkorna. Bytte åtminstone inte hos Däckskiftarna så jag behövde stå i kön bakom :-D

Bild

Lite tidigt egentligen, och hade vi inte haft hundarna hade jag nog väntat lite. Men nollan närmar sig och första snön kom ändå i fredags så rätt vad det är så står vi där i plötslig snöstorm och en hund som som brutit benet så vi måste köra 1h till jourvet mitt i natten. Inte värt risken att inte kunna åka för det lilla eventuella extra slitaget. Dumsnålt.
Bra! Slit den med hälsan.
Användarvisningsbild
av batmac
#1470534
Jag upptäckte för tre månader sedan att det serviceavtal vi har på bilen enbart gäller på DinBil-verkstäder, trots att jag innan jag valde att teckna det dubbelkollade så det skulle gälla samtliga VW-verkstäder. Har sedan dess försökt få kontakt med återförsäjaren som sagt att det ska vara löst, men sen varken löst det eller återkopplat.

Efter ytterligare kontakt med deras customer care så ringde till slut försäljningschefen upp och även om jag inte tänker ropa hej än så är det nu förhoppningsvis löst. Nuvarande avtal avslutas, och ett nytt läggs upp som gäller alla VW-verkstäder, och återförsäljaren tar kostnaden för det nya avtalet. Så kommande 3 år / 4500mil är täckta rent servicemässigt, och det känns bra. Har väl för avsikt att själv byta oljan oftare än VAGs longlife, men det är ju skönt att storservicen på 9000 täcks in iallafall.

Velandet om att byta bil gick lite åt Alltrackens favör iochmed det, kanske ska ta upp letandet efter Albertville-fälgar istället för en GTE? :-D Av nån anledning ser jag ofta den här bilen när jag är någonstans och jag blir avundsjuk varje gång. Vet inte varför jag fastnad stenhårt för just dessa..

Bild

Såg förvisso en Alltrack med helsvarta fälgar och det var inte heller dumt. Kanske ska plastidippa vinterfälgarna inför nästa säsong.
av Lövet
#1470561
Finns en del utomlands att få tag på https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... cat=179681
Användarvisningsbild
av batmac
#1470572
AndreasThn skrev:De passar sjukt bra!
Jo jag tycker ju det
Lövet skrev:Finns en del utomlands att få tag på https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... cat=179681
Jo har kikat en del där, men jag tycker det är lite dyrt. Beror också på vilka däck man väljer såklart. Det har ju dykt upp några uppsättningar på blocket och det är oftare närmare 10k. Men det är inte ofta och det försvinner fort.. Nya däck måste vi köpa till våren oavsett då får väl utgå från den kostnaden till att börja med, även om sommardäck till 17" inte är speciellt dyrt.
Användarvisningsbild
av batmac
#1476081
Vintern kom ordentligt över en natt och det har kommit ett par decimenter snö och i dagarna har det varit nedåt -20 grader. Hämtat gummimattorna och stängt av infällning av speglar vid låsning, så nu är det väl vintersäsong.

Hakka-däcken har blivit tystare, så det är skönt. Jag tycker överlag bilen nästan känns mer "rätt" nu på snön. Dom större vägarna är ju rätt snöfria framåt eftermiddagen men har kört en del tidigt och den plöjer på rätt bra. Eftersom jag inte ägt en bil med fyrhjulsdrift förut så har jag försökt testa hur den beter sig när det är halkigt. Spontant känns det bra.

Skulle behöva en ordentlig jävla tvätt dock, lockar inte när det fortsätter snöa och vara kallt dock..

Bild

Bonus för den som orkade läsa hit; några som gillar snön betydligt mer än jag :D



Längre utan ljud, bara glädje:

Användarvisningsbild
av batmac
#1476440
DOdell skrev:Härligt!! Mysigt att djuren diggar snön lika mycket som bilen 😉
Hehe, ja djuren diggar även bilen så det är praktiskt alltihop. Pingis, den svarta, skulle vara den enklaste hunden i världen att kidnappa. Bara att öppna bildörren så är han inne i bilen. Har fått stoppa honom från att hoppa in i parkerade bilar både en och två gånger.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 20

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen