Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1348391
Lucif3r skrev:Pallbock, ja du är du bättre än mig, jag brukar vara slö med pallbocken när jag bara byter hjul :angelo:
Man är ju inte under bilen och den är upphissad så kort tid att jag anser det säkert nog utan.... Rekommenderas dock inte ;-)
Jag är så illa tvungen att använda pallbock då den gamla domkraften har sakta börjat sjunka. Annars får
man skruva snabbt, men jag gillar inte stress! :-D
#1348422
White skrev: lör 16 nov 2019, 10:39
Lucif3r skrev:Pallbock, ja du är du bättre än mig, jag brukar vara slö med pallbocken när jag bara byter hjul :angelo:
Man är ju inte under bilen och den är upphissad så kort tid att jag anser det säkert nog utan.... Rekommenderas dock inte ;-)
Jag är så illa tvungen att använda pallbock då den gamla domkraften har sakta börjat sjunka. Annars får
man skruva snabbt, men jag gillar inte stress! :-D
Jag brukar fylla på lite olja i den gamla läckande domkraften innan jag börjar. Då håller den sig uppe tillräckligt högt ;-)
#1348446
SBergdahl skrev:
White skrev: lör 16 nov 2019, 10:39
Lucif3r skrev:Pallbock, ja du är du bättre än mig, jag brukar vara slö med pallbocken när jag bara byter hjul :angelo:
Man är ju inte under bilen och den är upphissad så kort tid att jag anser det säkert nog utan.... Rekommenderas dock inte ;-)
Jag är så illa tvungen att använda pallbock då den gamla domkraften har sakta börjat sjunka. Annars får
man skruva snabbt, men jag gillar inte stress! :-D
Jag brukar fylla på lite olja i den gamla läckande domkraften innan jag börjar. Då håller den sig uppe tillräckligt högt ;-)
Givetvis en lösning... :P
#1348535
White skrev:
SBergdahl skrev:
White skrev: lör 16 nov 2019, 10:39 Jag är så illa tvungen att använda pallbock då den gamla domkraften har sakta börjat sjunka. Annars får
man skruva snabbt, men jag gillar inte stress! :-D
Jag brukar fylla på lite olja i den gamla läckande domkraften innan jag börjar. Då håller den sig uppe tillräckligt högt ;-)
Givetvis en lösning... :P
Går ju annars alltid att pumpa en gång mellan varje bult för att hålla den uppe :-D
#1349930
DayDreamer skrev:Riktigt fin bil och bilmodell det där :-) Synd bara att den inte är lackad röd hela vägen ner, men det kanske är något som planeras? :-D
Ja faktiskt en snygg och trevlig modell. :-)

Nerlack är inget som planeras i detta stadiet i alla fall, är lite annat som tunnelmatta, ögonlock, BSR optimering och så hon vill ha först. :-D
#1349967
White skrev:Nerlack är inget som planeras i detta stadiet i alla fall, är lite annat som tunnelmatta, ögonlock, BSR optimering och så hon vill ha först. :-D
Aha okej inte helt fel grejer det heller :-) BSR optimeringen är riktigt trevlig, även om inte bilen blir ett vrålåk så sjunker bränsleförbrukningen rejält på dom :-D
#1349970
DayDreamer skrev:
White skrev:Nerlack är inget som planeras i detta stadiet i alla fall, är lite annat som tunnelmatta, ögonlock, BSR optimering och så hon vill ha först. :-D
Aha okej inte helt fel grejer det heller :-) BSR optimeringen är riktigt trevlig, även om inte bilen blir ett vrålåk så sjunker bränsleförbrukningen rejält på dom :-D
Ja vi har en 188hk uppgradering på frugans V70, den går riktigt snålt om man är lätt på högerfoten. ;-)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Nya eller gamla V60

Nu har du ju inte svarat på om du kan tä[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Nytt avgasrör B234F

Väntar på delar till avgassystemet. Plo[…]

Kolla på skruvat, det verkar ha en del. M&a[…]