Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snepo
#1281736
Kul med folk som kör annat än alla vanliga märken. Kör Jaguar XF själv (diesel). Har inget emot diesel,när man har 275 hk och 600 Nm. Med låg förbrukning,om man kan hålla sig.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1281761
snepo skrev:Kul med folk som kör annat än alla vanliga märken. Kör Jaguar XF själv (diesel). Har inget emot diesel,när man har 275 hk och 600 Nm. Med låg förbrukning,om man kan hålla sig.
En riktigt Jaguar går på BENSIN, likaså en Alfa Romeo. Min Jaguar XJ går givetvis på bensin. Dieselbilar luktar illa och skramlar. (Förlåt Frasse för att jag "stör" i din tråd. :-) )
Användarvisningsbild
av frasse4
#1281794
Det är helt lugnt. Det är kul att köra diesel med lite mos, jag har kört en hel del V60 D6 med 280 hästar. Men vad jag värdesätter mer än ren acceleration är att kunna glida iväg på en växel och dra på upp mot 7000 rpm ibland. Det ger mer känsla av att man åker fort :)
Användarvisningsbild
av snepo
#1281989
EbbevonVolvo skrev: mån 19 nov 2018, 19:58
snepo skrev:Kul med folk som kör annat än alla vanliga märken. Kör Jaguar XF själv (diesel). Har inget emot diesel,när man har 275 hk och 600 Nm. Med låg förbrukning,om man kan hålla sig.
En riktigt Jaguar går på BENSIN, likaså en Alfa Romeo. Min Jaguar XJ går givetvis på bensin. Dieselbilar luktar illa och skramlar. (Förlåt Frasse för att jag "stör" i din tråd. :-) )
Ganska säker på att min är en riktig Jaguar. Tillverkad av Jaguar i England,står Jaguar överallt. Vet inte vad för diesel du kört som skramlar. Skramlar inget i min bil. Jag ser inga som helst problem med att en Jagga är diesel. Tur är väl att vi alla tycker olika. Min nästa blir nog en XJ 2010 o framåt bensin eller diesel ,eller i-pace om plånboken tillåter.
Nu kom vi ifrån ämnet som tråden handlade om sorry
Senast redigerad av 2 snepo, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av snepo
#1281991
frasse4 skrev: mån 19 nov 2018, 21:33 Det är helt lugnt. Det är kul att köra diesel med lite mos, jag har kört en hel del V60 D6 med 280 hästar. Men vad jag värdesätter mer än ren acceleration är att kunna glida iväg på en växel och dra på upp mot 7000 rpm ibland. Det ger mer känsla av att man åker fort :)

Jag håller med 0-100 är inget kul.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1282009
snepo skrev: tis 20 nov 2018, 19:34
EbbevonVolvo skrev: mån 19 nov 2018, 19:58
snepo skrev:Kul med folk som kör annat än alla vanliga märken. Kör Jaguar XF själv (diesel). Har inget emot diesel,när man har 275 hk och 600 Nm. Med låg förbrukning,om man kan hålla sig.
En riktigt Jaguar går på BENSIN, likaså en Alfa Romeo. Min Jaguar XJ går givetvis på bensin. Dieselbilar luktar illa och skramlar. (Förlåt Frasse för att jag "stör" i din tråd. :-) )
Ganska säker på att min är en riktig Jaguar. Tillverkad av Jaguar i England,står Jaguar överallt. Vet inte vad för diesel du kört som skramlar. Skramlar inget i min bil. Jag ser inga som helst problem med att en Jagga är diesel. Tur är väl att vi alla tycker olika. Min nästa blir nog en XJ 2010 o framåt bensin eller diesel ,eller i-pace om plånboken tillåter.
Nu kom vi ifrån ämnet som tråden handlade om sorry
Volvodieslarna låter enormt högt och illa (hörs dock inte så mycket i bilen) jämfört med premiumbilar så referensramen här kanske är lite skev ;-)
Användarvisningsbild
av snepo
#1282011
Ja du har nog rätt,hade en S80 2,4 D en kort stund. Det var så mycket annat som skramlade i den,så tänkte inte så mycket på motorljudet
Användarvisningsbild
av frasse4
#1307713
Idag var det dags för första besiktningen i min ägo, gick igenom med blankt papper :-D .
besiktning.jpg
besiktning.jpg (35.93 KiB) Visad 1440 gånger
Sedan tillhör jag dem som vill ha ett riktigt reservhjul, men första ägaren valde istället en baslåda från Bose (riktigt skräp, men det är en annan historia). Så jag har letat runt lite på laga-basen efter ett begagnat. Det sitter 5x120 bultmönster som på många GM-bilar så jag har letat bland Saab 95 och Opelar. Dessvärre tycks inga Saab ha haft 17" reservhjul som är det minsta som jag kan ha. På Opel var det typ OPC-modellerna som hade 17" reserv, men det är inte vanligt att hitta.

Till sist kom jag faktiskt över ett originalhjul från en Giulietta från England på Ebay, betalade 800 kr inklusive frakt vilket ju var helt OK! Baslådan har jag faktiskt inte saknat ännu...
IMG_20190216_080839.jpg
IMG_20190216_080839.jpg (101.45 KiB) Visad 1440 gånger
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]