Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av Bazigar
#55519
Hej!

Jag har problem både med larmet och central-låset. När jag låser bilen med fjärr ibland låser sig passagerar sidan fram och ibland inte, och ibland går det låsa upp den ibland inte, det gäller bara fram dörren på passagerar sidan. resten av dörrarna fungerar hur bra som helst, men när jag låser bilen ca: efter 1 minut låser sig alla dörrar automatisk bilen blir låst i vilket fall som helst: Ett annat problem då är att varken lysdioden blinkar eller larmet fungerar.
kan det ha nån samband med problemet på sido dörren?
Hur kan man lösa larm problem ?

Detta gäller en VOLVO S80
Årsmoddel - 1999
motor - 2.9
205 hk

Tack i förhand!
av Bazigar
#58723
ingen som vet?
av DarKMaN
#59587
Bazigar skrev:ingen som vet?
Det problem som du har, är ganska så vanligt på S80 årsmodellen 99, jag hade samma symptom att alla dörrar låste sig UTOM passagerardörren på förarsidan, det var ett helvete, i början så låste den varannan gång men med tiden så blev det glesare med låsningen typ var 5-15gång så gick den i lås.
Anledningen till detta fick jag höra att det kunde vara motorlåset på passagerardörren som började kärva, ge upp, kan vara korrision ev på kontakterna, vad vet jag för jag blev rejält trött på den bilen det var en massa andra småfel så nu har jag bytt märke, och att köpa en ny motor kostar 2000kr har jag för mig.

Och att den låser efter en minut beror på att förardörren aldrig öppnas, då träder automatiken in och låser alla dörrar, du måste öppna förardörren för att avbryta den sekvensen, jag är inte säker om det gällde bara förardörren eller om det funkade med passagerardörren fram oxså..
Användarvisningsbild
av emmeborn
#59646
Jag hade samma problem fast det var med förardörren som inte alltid gick i lås. Lämnade in bilen på Volvo (Garanti som tur var) och efter det har det fungerat som det skall. Har inget svar på vad de gjorde dock, men tror att de bytte motorn till låset då den låser mycket rappare nu.
Service Renault Scenic 2003

Har nu "fått hem" bilen. Ser rikti[…]

Nytt avgasrör B234F

Var på Biltema och lämnade tillbaka all[…]

Överhettad passat b5

Du säger att du "kollade kylarvattnet&qu[…]

@lennarte , @Perra83 , Att det gör s&ari[…]