Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#813984
Kanske får släna in motorsågen i bakluckan då.. för här i Gävleborg är det klass2-varning igen den här veckan!!
#816499
Varningsljuset står på min önskelista tillsammans med en bit kraftig genomskinlig plast som enkelt kan användas om ersättning för en trasig ruta med silvertejp.
Annars består utöver standardutrustningen så här vintertid av:

- Varselväst, lättåtkomligt i tre av bilens dörrfack, en varseljacka & arbetshandskar
- Brandsläckare (nummer två, har lyckats klara en bil som brann längs vägen med en tidigare släckare)
- Teleskopisk snöskyffel, en glassbytta med singel (kör dubbfritt så det kan behövas vid stopp)
- Spolarvätska, Ice-off medel, snöborste & isskrapa
- Ansiktsmask i nycklering för hlr, första förbandskit, torkypapper & våtservetter
- 12V Sökarlampa, kombinationsverktyg, skruvmejsel, hammare, trasor
- Filt & Extra kläder
- Bogserlina, startkablar, Remmar & spännband
- Sport bar & Knäckemacka i förpackning
#816501
Varselväst borde verkligen vara obligatoriskt.

Hittade en stor hög grus/singel på ett nedlagt grustag längs vägen igår så nu har jag det med också. Samt som ovan en teleskop skyffel.
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av joel80
#816797
joel80 skrev:
9070 skrev:Dom där lysstavarna du länkade till tror jag inte är till så mycket hjälp. Tror tyvärr att de är alldeles för klena. Iof beror det ju på vad du ska använda dem till...
Jag tar och testar nån ikväll när det blivit mörkt.. Det måste ju ändå vara bättre än inget alls kan jag tycka.. I mörker syns även svagare ljus skapligt. Och det blir ju som ett kopliment till varningstriangel och varningsblinkers.

Har testat nu och dom var rätt klena..
Då det är 25-pack får jag väl tända allihopa och lägga i en hög.. Då syns dom nog. :D

Vem sjutton var det som länkade till den där filmen med blixtljus på bilen både i fram och bak? Jag hittar inte länken.. var inte det i den här tråden?

Edit:
Jag hittade länken:

[youtube]OPezWBlI9tA[/youtube]

Den var visst i den här tråden:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... us#p816351
#817067
Är inte det där lite överdrivet :?:
Användarvisningsbild
av joel80
#817089
Jo!! Underbart va? ;) Jag skulle kanske klara mig med att bara ha bakre ljusen, skulle ju vara praktiskt när någon kör för nära också!! :)
#817289
För om åren hade jag med mig lina, startkablar, soppadunk, spolarvätska, punkteringsspray osv osv, idag har jag absolut ingenting annat än mobilen och numret till assistans, vilket jag förresten fick använda mig av för första gången förra då kärran havererade.

Jo, förresten en 4a spolarvätska brukar ligga i så här års pga att bilen dricker spolarvätska som ett mindre fyllo.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 16

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]

Fattar inte riktigt detta. Alla av nya generatione[…]