Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

#756954
Utrustningen som man tar med "i fall att" är ju egentligen att jämställa med vissa saker som redan finns i bilen. När använde ni era airbags sist? Eller säkerhetsbältena (använde, alltså, inte tog på...)? Viss jävlighetsmarginal vill man ha och gränsen för detta går olika för olika personer och, hoppas man, olika beroende på var man måste köra. Runt storstan brukar jag inte ha fullt verktygskit inklusive motorsåg och domkraft/pallbockar och sådant, men ska jag genom norrlands inland eller göra en höstresa i Lettland kan det bli en annan bedömning. Vissa saker ska ju dessutom förvaras nånstans (typ spritkök). Bättre i bilen än längst ned längst in i förrådet där det inte hittas förrän arvingarna tömmer. Saken är ju den, som redan varit uppe, att man kan inte veta hur en resa blir, ens i storstan. Det brukar ju visserligen inte hända nå't, men det är ju som med Tage Danielssons sannolikhetsföreläsning: man kan inte lite på sannolikheten...
#757004
Ah.. du packar sannolikt bilen för ett nytt Harrisburg.. eller vadå nytt... det var väl så att Tage konstaterade att det var så osannolikt att det som hände i Harrisburg kunde hända att det sannolikt inte ens hänt....? :)
#757267
Hehehe... Harrisburg blev ju inget av, egentligen. Läser man utredningsdokument verkar det mest ha berott på att inblandade tekniker glömt hur en ångpanna funkar och omgivningarna drabbades inte så hårt. För verkliga problem kolla in följande:
http://www.angelfire.com/extreme4/kiddo ... rword.html
Skulle man köra i de trakterna vore det väl kanske dumt att inte förbereda sig :)
#759319
Alfredo skrev:Avsågat dubbelpipigt hagelgevär dock plomberad mot falska poliser, eller dessa som står med varningsblinkersena på och då man stannar tigger de pengar trots att bilen var en nyare Bmv.
Plomberat mot falska poliser? Är det oplomberat mot andra eller hur menar du? Sedan vet jag inte om du skämtar om att du har ett avsågat hagelgevär i bilen, men det låter som en riktigt dålig idé att börja vifta med ett sånt om det kommer en riktig bandit, som kanske har en riktig puffra och som erfarenhet av att använda den.
#781728
Ett sådant punkteringskitt som nedan kommer inom kort att införskaffas. Om det blir biltemas kitt för 199 kr eller ej får framtiden utvisa. Kanske sitter någon på bra tips om vilka som är bra/mindre bra?

Bild
#782532
Hehe håll i dig nu, det kommer från biltema. :lol:

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Da ... ack-82573/
#782686
Ingen som har vatten eller proviant? Lite choklad, kanske?

Jag har reflexvästar, plåsterlåda, filt, rep, ficklampa, varningstriangel och ett nyligen upphittat verktyg som jag uppfattar vara till för att skära glasrutor med som någon glasmästare glömt kvar vid byte av framruta för många år sedan.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 16

@White , Så länge är det faktist […]

@White , Det är tillfredsställande ;-)[…]

Mer info. Jag hittade en youtubefilm som handlar […]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Såg på protokollet att du också[…]