Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av Loket
#50381
Jag har en importerade 850 AWD -97. Och jag lyckas inte koda om fjärren (enligt volvos anvisningar vrida om tändningen 10 ggr o.s.v), det är ingen respons alls när jag försöker. Samt när jag går in och ur med nyckel så blir det ingen skillnad i frekvensen blinkningar på dioden. dioden blinkar lika mycket när jag kör bilen som när den är låst och parkerad.

Fråga 1, Finns det någon möjlighet att kolla om Larm / centralås funkar som det ska? C-låset funkar ju med nyckel vet ej om den blir larmad när jag låser efterom jag inte ser någon skillnad på dioden.

Fråga 2, Finns det någon som har en bättre instruktion på hur man kodar om fjärrenheterna till c-lås / Larm än Volvo's knapphändiga information. Mest för att få reda på om jag gör rätt överhuvudtaget.

Tack för ordet.
av olman
#50511
Ska ju vara 5 gånger med tändningen i alla fall på min 97a när man kodar larmfjärrar femte gången ska man ju låta tändingen vara på om jag minns rätt.. Sätt dej i bilen lås centrallåset o öppna dörren då ska ju larmet gå om det är riktigt .Går ju bra med rutan nere med o öppna innifrån.
av Loket
#50536
Ok Kollar detta.

Tack för svaret.

Bilen går normalt annars? Du får g&ari[…]

Då blev luftfiltret bytt och det gamla tv&au[…]

Nåt speciellt du undrar om? Har lagt in den […]

Service Renault Scenic 2003

Den står på bockar nu, alla hjulen rul[…]