Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ticken
#507111
Katastrof att man inte får ha sina prylar ifred. Jag har faktiskt klarat mig riktigt bra från stölder, visseligen har jag garage men parkerar rätt ofta ute på olika parkeringar..
Nej fy fan. Blir sjukt irriterad på folk som inte kan skilja på mitt och ditt.

/Ticken
av PTV
#507205
Man kunde ju installera ett strömlarm i bilen som i RoboCop filmen ha ha ... :D

av Marbas
#507672
lille90 skrev:mercedes märken är populärast tror jag
Blev av med mitt en gång. Men vad har man dem till? De är ju sketfula?
av mattias perssom
#521718
En tisdags morgon för 2 år sen så kommer man ut till sin bil och ska köra till jobb, det kunde man lägga ner direkt.
Alla 4 hjulen var plockade :twisted: , stod upphissad med Volvo original domkraft.
Det var 18 tums R fälgar,som man två veckor tidigare hade köpt nya ostar till.
Jag hade inga låsbultar ska jag tillägga, nu förtiden har jag 2 olika sorters låsbultar i varje hjul.

men det är väl bara att gilla läget när man bor i ghetto nr 1 i Helsingborg... om man nån gång lyckas ta en så jävel på bar gärning så kommer man inte att vara nådig mot denne personen.

Man blir så förbannad över att folk inte kan skilja på ditt och mitt.

/Mattias
av mikebike
#521820
En gång för många år sedan blev jag uppringd av min bror klockan 8 på morgonen:
Hej, jag skall åka till Ryssland och hoppa fallskärm, planet går från Arlanda om drygt två timmar. Jag har bott hos min f.d. flickvän i Hässelby i natt och nu har jag konstaterat att min bil inte har några hjul!
Kan du fixa detta tills jag kommer tillbaka om två veckor?
Jag har Volvia försäkring på bilen...
Och du, det blir parkeringsförbud här om en timme!
av sicnarf
#521886
Ja,men fortsättningen då!Hur gjorde du och löste du problemet?Vad hände med parkeringsförbudet osv??Du får berätta mer,kan inte bara sluta så här!
av mikebike
#522162
Ta ledigt från jobbet, ringa bärgare och åka ut till Hässelby för att möta upp bärgaren.
Bärgaren lyfte upp bilen och frågade vart vi skulle åka.
-Inte vet jag, Bilia Haga Norra ligger väl bra till?
Det rekommenderar jag inte, Alvik är mycket bättre!
-Ok, så får det bli.
När min bror kom hem hade bilen nya Hydra-fälgar och utbytta bromssköldar på två av hjulen (tjuvarna hade inte brytt sig om att palla upp bilen.)
Han betalade självrisken och åkte hem till Sundsvall.

Jag ser att jag skrev att brorsan åkte till Ryssland, men det är inte riktigt sant.
Man kan säga att han åkte till Sovjet, men åkte hem från Ryssland. Detta var nämligen exakt när Gorbatjov lanserade Glasnost, så det var tydligen lite stökigt att komma därifrån. :shock:
Stereobyte xc70 01

803 saknar förstärkare utan använde[…]

Olja i kylvattnet?

Kylarvattnet på vår c3 ser inte bra ut[…]

Löjliga priser XC70

250k för en 15 med 22000mil finns det s&ari[…]