Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Taxidrulle
#31591
Och de andra sakerna du fick köpa, vad kostade de? Relä osv. Speca gärna post för post. Jag börjar bli sugen på larm =)

Fråga till alla:
Jag har fått för mig att alla V70 är åtminstone förberedda för larm. Stämmer det? Räcker det att skaffa relä, huvlås osv, eller måste man också skaffa nån skitdyr centralenhet?

Jag har ett kompressorhorn liggandes (som jag hade som vanlig tuta på 740:n vi hade innan) - det borde man kunna använda eller?
av v70xc
#31878
Relä 50kr, huvlås 80kr och tuta 100kr. (från olika skrotar)
Annars komplett sats på Volvo ca 700kr. (utan diod)
Bara att koppla in, lite trångt när man ska i med reläet bara, tog bort dom andra så gick det lätt.
Användarvisningsbild
av Taxidrulle
#31913
Inget annat behövs?
av v70xc
#31979
Nej.
Det ska vara allt, jag behövde inget mer diod har du ju redan.
Det är det som är standard på svensksålda (tror jag), sen kan man utöka med glaskross, rörelse o nivåsensor.
Användarvisningsbild
av Taxidrulle
#32052
Ok, bra - jag ska kika vidare på det. Nu är det ju så att jag inte har svensksålt; någon som vet vad som gäller på tyska bilar?
av Shaquile
#40844
Ramon skrev:Okej, japp ECC:n brukar ha en diod och den blinkar aldrig. Vitsen med den är att den känner av hur mkt solljus som faller på den bl.a. och m.h.a. det kunna ställa in "rätt" temperatur då man kör i autoläge.

Edit: Nu har jag kollat upp det och det ÄR ECC:ns solcensor som sitter i mitten av instrumentbrädan :D Alltså ingen diod till något larm. Så nu är ditt problem löst :) Larmdekalerna sitter där i avskräckningssyfte som jag nämnde tidigare :P
Fan då kanske jag inte heller har något larm =( Köparen sa att det fanns larm, men lite senare kom jag fram till att den aldrig blinkade.

Fast däremot har jag en såndär knapp för "Avaktivering" av larm inne i bilen.. =/
Användarvisningsbild
av Ramon
#40863
Hm, konstigt :???:

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som […]

Volvo 960 dricker mycket

Hej, jag har volvo 960 2.5L automat. Den dricker d[…]

Hej, har en Volvo s40 2. Varvtalet ligger kvar (st[…]

Överhettad passat b5

Dom flesta motorer har ju en normal drifttemp pend[…]