Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

Nu har jag blivit av med 2 bilar på 1 månad!!!!!
Min blev stulen på julafton och nu ringde dottern som har våran andra bil...den blev stulen tidigt morse!!
Har köpt ny bil till mej men nu är jag söndernojjad att jag ska bli av med den med!

Kan någon här tala om för mej hur jag på lättaste sätt bryter strömmen så att den inte kan startas?
Tanken var att sätta en knapp nånstans.... kanske från bnsinpumpen eller nåt....

Har ni några andra bra ideer får ni gärna dela med er... PM´a gärna!
Lättaste är väl att sätta en strömbrytare på säkringen som går till soppapumpen gissar jag.. Annars låter det som det är dags att ladda hagelpumpen å skjuta tjuven med salthagel så han fattar läget. Förbannad blir man när man inte får ha sakerna i fred.

/Ticken
Har du inte redan startspärr på din, eller kom det möjligen senare.. på min -97 GLT fanns det i alla fall...

Bryta strömmen till soppapumpsrelät skulle nog jag gjort om det varit min bil och startspärr inte fanns.

/Thomas
Oj förlåt....850 glt-95 :) :oops:
Funk startspärren kom nog 96 har jag för mej.
Det lutar åt att dra en knapp från bensinpumpen....

Hagelbössa är ett alternativ med...eller knacka knäskålar med bollträ...låååångsamt!!!! :twisted:
Carina skrev:Oj förlåt....850 glt-95 :) :oops:
Funk startspärren kom nog 96 har jag för mej.
Det lutar åt att dra en knapp från bensinpumpen....

Hagelbössa är ett alternativ med...eller knacka knäskålar med bollträ...låååångsamt!!!! :twisted:
Tänk på att bara bryta styrströmmen till relät, det är för mycket ström direkt till pumpen för att en vanlig brytare skall orka det...

/Thomas
Ja :shock: Hagelbössa är ju inte helt fel och då med grovsalt istället för hagel och så att träffa den faen som du ska på rätt ställe :-O)
Nej du kommer bara att bli trött på att sitta uppe alla nätter och vakta, ja och när det gäller så kommer du bergis att missa :-O)
Men en dold strömbrytare är ett BRA alternativ :mrgreen:
Trådskaparen har inte skrivit om bilen har alarm eller inte, och ingen har föreslagit det heller så jag gör det. Kan tänka mig att många tjuvar väljer en annan bil om de ser att det blinkar en larmdiod i bilen.
Problem med trafikinformation RTTI

Kanske det. Vi körde närmare 200 mil i s[…]

Service Subaru XV

Subarun har funkat som förut sedan jag var p&[…]

Hade varit koppling så hade det släppt […]

Smörjsprayer

Denna verkar fungera bra på typ sådana[…]