Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
#1548603
Då kan jag kasta min Nokia 3210 som jag fick av min dotter för (typ) 20 år sedan.... :-(
Användarvisningsbild
av bem
#1575904
lennarte skrev: tor 27 jul 2023, 12:40 Då kan jag kasta min Nokia 3210 som jag fick av min dotter för (typ) 20 år sedan.... :-(
Morsan fick en Nokia 6150 av mig 1998. Den stödjer bara GSM som väl är samma sak som 2G. Då gäller det hitta en "seniortelefon" med knappar för hon ringer bara på telefon, inget annat, som har stöd för 4G eller 5G. Nåväl inget att klaga på, denna mobiltelefon har nu varit i bruk i 26 år. Bara bytt batteri några gånger, annars har den funkat perfekt (att ringa med).
av Volvoold
#1575905
bem skrev:
lennarte skrev: tor 27 jul 2023, 12:40 Då kan jag kasta min Nokia 3210 som jag fick av min dotter för (typ) 20 år sedan.... :-(
Morsan fick en Nokia 6150 av mig 1998. Den stödjer bara GSM som väl är samma sak som 2G. Då gäller det hitta en "seniortelefon" med knappar för hon ringer bara på telefon, inget annat, som har stöd för 4G eller 5G. Nåväl inget att klaga på, denna mobiltelefon har nu varit i bruk i 26 år. Bara bytt batteri några gånger, annars har den funkat perfekt (att ringa med).
Fantastiskt kul att höra! Det var kvalitet på sakerna längre tillbaka. Inget "planerat åldrande", där inte. 😊

Hoppas att ni lyckas hitta en ny mobil till henne.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1575912
bem skrev: fre 12 apr 2024, 13:16
lennarte skrev: tor 27 jul 2023, 12:40 Då kan jag kasta min Nokia 3210 som jag fick av min dotter för (typ) 20 år sedan.... :-(
Morsan fick en Nokia 6150 av mig 1998. Den stödjer bara GSM som väl är samma sak som 2G. Då gäller det hitta en "seniortelefon" med knappar för hon ringer bara på telefon, inget annat, som har stöd för 4G eller 5G. Nåväl inget att klaga på, denna mobiltelefon har nu varit i bruk i 26 år. Bara bytt batteri några gånger, annars har den funkat perfekt (att ringa med).
https://www.netonnet.se/art/mobil-smart ... 2538.9045/ :-)
Felmonterade däck

Ditt sätt att mäta säger inte s&a[…]

Kul att se att den är igång igen, om 1,[…]

Att ladda från motorn lönar sig inte, f[…]

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]