Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av Molind
#1517189
Fick mina 22" stulna inatt för andra gången på 6 månader. Så om det är någon på västkusen som får ett "erbjudande" om att köpa lite billigare så skriv gärna här.
Bilagor
Hjul.png
Hjul.png (75.21 KiB) Visad 6550 gånger
av Lockis
#1517200
jaronsso skrev:Monterar du på dem igen kan du räkna med samma utgång om ytterligare 6 mån...
Japp! 22" kanske är snyggt. Men är det värt det?
Jag är ganska tråkig av mig. Lägger inget krut på utsidan av mina bilar (möjligtvis annan lack än standard) för att minimera alla risker.
Efter 1 stöld av 22" hade jag installerat standard tråkiga 19" eller något som inte är så eftertraktat.
av Molind
#1517207
jaronsso skrev: mån 31 okt 2022, 08:54 Monterar du på dem igen kan du räkna med samma utgång om ytterligare 6 mån...
Blir vinterhjul tills jag byter bil i fabruari-mars. Men skulle jag behålla bilen så står rimguard på inköpslistan.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1517216
Ja de är faktiskt bra. Men, sen är det det där med att de gör inbrott i bilen istället för att få fram nyckeln istället, hänt mer än en gång här i området. Blir hellre av med hjulen och kan använda bilen samma dag istället och tyvärr kan man ju inte ha saker i fred och det enda som fungerar är vakthund :-)
av Lockis
#1517221
Micce1980 skrev:Ja de är faktiskt bra. Men, sen är det det där med att de gör inbrott i bilen istället för att få fram nyckeln istället, hänt mer än en gång här i området. Blir hellre av med hjulen och kan använda bilen samma dag istället och tyvärr kan man ju inte ha saker i fred och det enda som fungerar är vakthund :-)
Enligt youtube klippet är det bara ett par sekunders fördröjning. Är det värt att lägga 4500:- för något som inte funkar? Känns som att det blir billigare att bara betala självrisk för 4 nya fälgar då?
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1517228
@Lockis, Ah, kollade inte videon förrän nu. Nä hade hellre lagt de pengarna på tunnbrödsrullar då om de inte va bättre än så ;-) Eller så får man parkera vid vägg eller liknande men det går ju lösa det med :oops:
av HeavyMetal
#1517343
Lockis skrev: mån 31 okt 2022, 08:56
jaronsso skrev:Monterar du på dem igen kan du räkna med samma utgång om ytterligare 6 mån...
Japp! 22" kanske är snyggt. Men är det värt det?
Jag är ganska tråkig av mig. Lägger inget krut på utsidan av mina bilar (möjligtvis annan lack än standard) för att minimera alla risker.
Efter 1 stöld av 22" hade jag installerat standard tråkiga 19" eller något som inte är så eftertraktat.
Är det bara 22" som är eftertraktade eller är det fler storlekar av Volvo fälgar man skall vara orolig för?

Så trist. Lider med dig TS. :-(

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]