Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av Molind
#1517356
HeavyMetal skrev: tis 01 nov 2022, 01:24
Lockis skrev: mån 31 okt 2022, 08:56
jaronsso skrev:Monterar du på dem igen kan du räkna med samma utgång om ytterligare 6 mån...
Japp! 22" kanske är snyggt. Men är det värt det?
Jag är ganska tråkig av mig. Lägger inget krut på utsidan av mina bilar (möjligtvis annan lack än standard) för att minimera alla risker.
Efter 1 stöld av 22" hade jag installerat standard tråkiga 19" eller något som inte är så eftertraktat.
Är det bara 22" som är eftertraktade eller är det fler storlekar av Volvo fälgar man skall vara orolig för?

Så trist. Lider med dig TS. :-(
Det vågar jag inte säga. När jag fick mina hjul stulna första gången i April så var den en V60 Polestar Engineered som hade fått sina hjul stulna någon vecka innan i samma kommun.
Tack för omtanken

Lockis: Jag har min bil via jobbet så jag måste ha samma hjul igen pga att den är beställd sådan. Men nu blir det vinterhjul tills min C40 kommer i februari-mars
av Recharged
#1517438
Det lät inte alls roligt. Hoppas resten av dina hjul får vara i fred. Titta även gärna till din inkorg här på forumet.
av Lockis
#1517465
HeavyMetal skrev:
Lockis skrev: mån 31 okt 2022, 08:56
jaronsso skrev:Monterar du på dem igen kan du räkna med samma utgång om ytterligare 6 mån...
Japp! 22" kanske är snyggt. Men är det värt det?
Jag är ganska tråkig av mig. Lägger inget krut på utsidan av mina bilar (möjligtvis annan lack än standard) för att minimera alla risker.
Efter 1 stöld av 22" hade jag installerat standard tråkiga 19" eller något som inte är så eftertraktat.
Är det bara 22" som är eftertraktade eller är det fler storlekar av Volvo fälgar man skall vara orolig för?

Så trist. Lider med dig TS. :-(
Ovanliga hjul är nog alltid mer eftertraktade. Många som köper med original 18-19" (eller ännu mindre) och sen vill byta upp sig.
Molind skrev:Lockis: Jag har min bil via jobbet så jag måste ha samma hjul igen pga att den är beställd sådan. Men nu blir det vinterhjul tills min C40 kommer i februari-mars
Det förstår jag, men hade inte leasingbolaget kunnat göra ett undantag med mindre hjul eftersom att dem är stulna 2 ggr redan? Känns som att det borde bli billigare :-D
Men, nu får nästa köpare ett par helt nya 22" med nya däck på så någon blir väl glad.
av Molind
#1517501
Lockis skrev:
HeavyMetal skrev:
Lockis skrev: mån 31 okt 2022, 08:56 Japp! 22" kanske är snyggt. Men är det värt det?
Jag är ganska tråkig av mig. Lägger inget krut på utsidan av mina bilar (möjligtvis annan lack än standard) för att minimera alla risker.
Efter 1 stöld av 22" hade jag installerat standard tråkiga 19" eller något som inte är så eftertraktat.
Är det bara 22" som är eftertraktade eller är det fler storlekar av Volvo fälgar man skall vara orolig för?

Så trist. Lider med dig TS. :-(
Ovanliga hjul är nog alltid mer eftertraktade. Många som köper med original 18-19" (eller ännu mindre) och sen vill byta upp sig.
Molind skrev:Lockis: Jag har min bil via jobbet så jag måste ha samma hjul igen pga att den är beställd sådan. Men nu blir det vinterhjul tills min C40 kommer i februari-mars
Det förstår jag, men hade inte leasingbolaget kunnat göra ett undantag med mindre hjul eftersom att dem är stulna 2 ggr redan? Känns som att det borde bli billigare :-D
Men, nu får nästa köpare ett par helt nya 22" med nya däck på så någon blir väl glad.
Hade jag behållt bilen så hade jag löst en sats med rimguard, jag har en C40 på ingång så jag "skiter" i det lite nu då jag ända hade tänkt att montera vinterhjul idag om inte sommarsulorna blivit stulna
av Lockis
#1517506
Molind skrev: ons 02 nov 2022, 07:59
Lockis skrev:
HeavyMetal skrev: Är det bara 22" som är eftertraktade eller är det fler storlekar av Volvo fälgar man skall vara orolig för?

Så trist. Lider med dig TS. :-(
Ovanliga hjul är nog alltid mer eftertraktade. Många som köper med original 18-19" (eller ännu mindre) och sen vill byta upp sig.
Molind skrev:Lockis: Jag har min bil via jobbet så jag måste ha samma hjul igen pga att den är beställd sådan. Men nu blir det vinterhjul tills min C40 kommer i februari-mars
Det förstår jag, men hade inte leasingbolaget kunnat göra ett undantag med mindre hjul eftersom att dem är stulna 2 ggr redan? Känns som att det borde bli billigare :-D
Men, nu får nästa köpare ett par helt nya 22" med nya däck på så någon blir väl glad.
Hade jag behållt bilen så hade jag löst en sats med rimguard, jag har en C40 på ingång så jag "skiter" i det lite nu då jag ända hade tänkt att montera vinterhjul idag om inte sommarsulorna blivit stulna
Rimgard verkar inte vara ett väldigt bra skydd baserat på den videon som är länkad tidigare i tråden.
Känns bara dyrt, borde väl kulla lösa ett par självrisker för samma pengar?
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1517515
@Lockis, Håller helt med nu. Pengar rätt i sjön, annat om de tagit del av självrisk eller ersatt på annat sätt om de ändå blev stulna
S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]

Felkoder?

Står det någonstans på Volvos […]

Tackar för input! Yes det ska vara Denso och […]