Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

#1472317
Hej!

Som säkert många andra nu när det börjar bli mörkt så blir man ju sugen på att sätta på extraljus på bilen. Att skruva dit en LED ramp i fronten känns förhållandevis smidigt, men att klippa och klistra med orginalkablaget känns sådär..

Trillade över följande reläsats: https://www.xenonkungen.com/se/article. ... =179733167

Det är två delar som kommunicerar trådlöst, den ena sätter man helt enkelt i OBD uttaget i bilen och sen kopplar man bara spänning till relät. Någon som har erfarenhet av detta? Låter ju väldigt smidigt, men sen vill man ju gärna att det ska vara driftsäkert också :-D Har sett att XBB nämnts på forumet innan men vore intressant om någon testat detta över tid.
av Lövet
#1472362
Inte använt själv men väldigt nyfiken. Framförallt skulle det i mitt fall kunna innebära att man på ett enkelt sätt kan flytta ljusen mellan bilar. Har ingen lust att bjuda mitt finansbolag på en uppsättning extraljus var 24e månad...
av antstein
#1472831
Det fungerar så enkelt som det är tänkt - har dock behövt uppdatera och lägga in receptet igen en eller två gånger sedan installationen i februari nångång. En process som tar 2-3 minuter gissar jag.

Oerhört nöjd annars, riktigt enkel installation.

Peking

Bruten fjäder framvagn

Jag bytte ena fjädern på min V70 2012 v[…]

Byta larmsiren.

Bara att byta👍

Helt klart är ju att gränsen inte g&arin[…]