Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Swehiort
#1429434
Någon som använt Rimguard?
Blev av med alla fyra nya vinterdäck på nya fälgar på nya bilen i veckan....
Volvo.JPG
Volvo.JPG (202.06 KiB) Visad 19173 gånger
av HerrDödén
#1429441
Jag har det, bara att fråga om det är några funderingar. Sitter just nu på vinterhjulen men de är inhandlade främst med sommarpuckarna i åtanke. Har första generationen som kanske inte är helt lyckad. Tror mer på gen2 som dras fast med vad som verkar vara en insexnyckel (istället för hylsnyckel). I övrigt är det såvitt jag vet samma lås.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1429443
Och då gör de dessutom inbrott i bilen istället för att leta efter ”nyckeln” :-(

Störda människor finns det verkligen gott om...

Edit:
Nya bevis ;-) Tyvärr verkar rimguard helt värdelösa, typ. viewtopic.php?f=50&t=171665

Tror mer på att parkera vid vägg eller så, eller ha vakthund för då låter buset andras grejer vara ifred i alla fall
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Rillee
#1429444
Har ingen erfarenhet rimgard, bara undrar om larmet gick och om du fick något meddelande via VOC?
Användarvisningsbild
av Swehiort
#1429454
Rillee skrev:Har ingen erfarenhet rimgard, bara undrar om larmet gick och om du fick något meddelande via VOC?
Nix. Larmet löste inte ut märkligt nog.
Senast redigerad av 1 Swehiort, redigerad totalt 0 gånger.
av Lockis
#1429465
Märkligt att larmet inte gick igång. Larmet ska ju vara känsligt för just detta har jag förstått det som.
Oavsett, jävligt tråkigt. Men samtidigt skönt att man har försäkring när detta händer.

Här lyckades man alltså väldigt snabbt ta sig runt det säkerhets system som volvo själv levererat med bilen i form av låsbult samt larm.
Användarvisningsbild
av Swehiort
#1429473
Rejser99 skrev: fre 12 feb 2021, 13:22 Det ser ju inte toppen ut som de ”lagt upp” den. Hur stora är skadorna?

Tyvärr är ju risken stor att de kommer tillbaka varje gång du skaffar nya hjul. :-(
Det är buckla på högra tröskeln där bilen vilar på stenen. På andra sidan var stenen längre in och orsakade ingen skada.
Spoilern fram var inte heller skadad.

Har beställt dessa nu, så det kommer inte att hända igen:
https://www.if-sakerhet.se/falglas-till ... -pack.html

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen