Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av Erik Å
#1418820
Lövet skrev: fre 18 dec 2020, 15:58 Fast vad gör man med en kornig video på två glin i mörka hoodies som hukar framför bilen? Mer än så får man ju inte ut av en dashcam, framförallt i mörker.
Med lite tur regnumret eller andra kännetecken på deras bil när de åker iväg med stöldgodset.
Jag tvivlar på att de promenerar någon längre sträcka bärande på en stulen stötfångare :-D

Funderar själv på att skaffa dashcam, i dag hade den kunnat fånga en intressant händelse. En häst korsade vägen en bit framför mig. I full galopp.. utan ryttare! :-o
av Lövet
#1418821
Erik Å skrev:
Lövet skrev: fre 18 dec 2020, 15:58 Fast vad gör man med en kornig video på två glin i mörka hoodies som hukar framför bilen? Mer än så får man ju inte ut av en dashcam, framförallt i mörker.
Med lite tur regnumret eller andra kännetecken på deras bil när de åker iväg med stöldgodset.
Jag tvivlar på att de promenerar någon längre sträcka bärande på en stulen stötfångare :-D

Funderar själv på att skaffa dashcam, i dag hade den kunnat fånga en intressant händelse. En häst korsade vägen en bit framför mig. I full galopp.. utan ryttare! :-o
Och även med ett regnummer så visar det inte vilka som tagit godset. Det är inte olagligt att låna ut en bil. Osv. Sorry för att vara jobbig men det finns en övertro på vad en bild räcker till i ett rättsfall. Och då har vi inte ens börjat nämna att polisen ska prioritera ärendet också :-(
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1418828
Lövet skrev: fre 18 dec 2020, 15:58
Micce1980 skrev:Möjligen hade du fått de om du haft en dashcam som går igång på rörelse, olagligt men det är ju deras akt med och vi har ju fri bevisprövning och den lär gå igenom. Men den fronten sitter tyvärr redan på en bil eller är på väg söder ut med andra delar till ett land sydöst om Sverige snart
Fast vad gör man med en kornig video på två glin i mörka hoodies som hukar framför bilen? Mer än så får man ju inte ut av en dashcam, framförallt i mörker.
Vad som fastnar eller ej kan vi spekulera länge kring. Min har dock fått korn på en händelse som
togs med i en utredning, med filmen kunde de trots luvtröjor, se på skor, smuts på vissa ställen på kläder, gångstil mm att de håvat in rätt filurer.
av Lövet
#1418839
Micce1980 skrev:
Lövet skrev: fre 18 dec 2020, 15:58
Micce1980 skrev:Möjligen hade du fått de om du haft en dashcam som går igång på rörelse, olagligt men det är ju deras akt med och vi har ju fri bevisprövning och den lär gå igenom. Men den fronten sitter tyvärr redan på en bil eller är på väg söder ut med andra delar till ett land sydöst om Sverige snart
Fast vad gör man med en kornig video på två glin i mörka hoodies som hukar framför bilen? Mer än så får man ju inte ut av en dashcam, framförallt i mörker.
Vad som fastnar eller ej kan vi spekulera länge kring. Min har dock fått korn på en händelse som
togs med i en utredning, med filmen kunde de trots luvtröjor, se på skor, smuts på vissa ställen på kläder, gångstil mm att de håvat in rätt filurer.
Gott så. Buset ska fast.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1418845
Ett alternativ att få ha såna saker ifred är låsbultar även för sånna delar och inte bara för fälgarna. Fronten sitter ju bara med två bult och några klipps. Så det behövs ingen raketforskare för att lossa en. Även om det måste va lite knepigare med huven nere.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

av Minihea
#1423869
volvofantast skrev:Hört 3 stycken i Skaraborg som blivit av med fronten på v70 senaste tiden
Jag hörde ifrån Volvo i stan att det var totalt 12 st V70 i skarborg som blev av med fronten i december.

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]