Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

#1406579
:-/ Skall du låta nyckeln sitta kvar i låset, eller vill du verkligen ha ditt barn fastlåst i bilen vid en ev olycka eller så? Eller hur tänker du kring det ?
Räddningspersonal vet ju inte vilken typ av lås du har satt dit och vart du lagt/gömt nyckeln...
#1406594
Så klart att jag har kollat upp min arbetskompis jobbar på brandkåren 🙂 har du nåt bättre alternativ till min dotter så hon inte knäpper upp selen under bilfärd? 🤔 jag och min fru blir ganska farliga bilförare om vi ska ha koll på dottern i baksätet också under bilfärd hela tiden 🙄
#1406601
Det handlar inte bara om räddningstjänsten, en privatperson kan vara först på plats när bilen börjar brinna. Trist då om man inte lyckas få ut barnet för att det sitter fastlåst.

För övrigt är det skumt att en sexåring sitter bakåtvänd samt inte låter bli låset efter tillsägning, men det kan säkert ha sina orsaker. Jag har själv fyra barn och har aldrig hört talas om detta problem.
#1406620
Jag har inte heller haft problem att få mina två barn att låta bli låset när det kom upp i den åldern. Det hjälper knappast TS. Jag utgår faktiskt ifrån att de provat med vanlig barnuppfostran först, innan de kom fram till att detta lås behövs.

Utöver låset hade jag också skaffat en https://apex.se/balteskniv

Bra att det finns hjälpmedel när de behövs.
#1406621
Vi har provat alt vi kan komma på ska du veta 😕

Och tack för tipset såna ska ja köpa och ha i bilen på några lämpliga platser 😄👍

Ja det är en jädra tur att jag hitta dom här låsen 😅 jag och min fru kunde inte åka på nån längre sträcka själva det sitsar nu 😕
Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]