Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av mattis1997
#1401901
kör en volvo xc 60 17 och har fått en nära döden upplevelse i den på grund av dålig konstruktion i säkerhetssystemet.
har försökt få kontakt med någon som arbetar med bilarnas säkerhet. men det verkar helt omöjligt,man kopplas till ( skölden) supporten som berättar likt en papegoja ta kontakt med din återförsäljare.Jag vill inte ha min bil bärgad till en återförsäljare som fixar felet och så sopas det hela under mattan.Felet är så stort att det måste åtgärdas, det kan va så att olyckor skett pgrav detta fel men det har inte utretts. Så om någon kan tipsa mej hur når jag någon vettig människa på volvo som kan föra det hela framåt vore jag tacksam. Jag har provat deras mejl men den har fått corona det tar minst 24 timmar att få svar på ett ja eller nej.Att kontakta någon tidning ligger inte som förstaval jag anser nog att dialog är bättre än krig.
Användarvisningsbild
av andreas 80
#1401910
Varför inte ta den till verkstan?
Kanske de redan har en lösning på problemet? Vad det nu kan vara för något.

Volvo skulle bli överösta om personer skulle skicka in problem personligen som dessutom förväntar sig svar.

Återförsäljare har ju system som tar in allt detta som sedan hanteras hos Volvo såklart, och därigenom kan återkoppla till kunden om det är något unikt så att man måste undersöka den specifika bilen.
av Primus
#1401911
Skriv vad som har hänt. Här får du både medhåll och mothugg. Finns många Don Quijote och bästa sättet att se om din upplevelse håller är att stöta den mot kunniga, och kritiska, ögon.
av Erik Å
#1401912
Hade det varit i USA så kontaktar man NHTSA som utreder och kräver att biltillverkaren vidtar åtgärder om så behövs.
Men i välordnade Sverige finns väl inget motsvarande system..?
av mattis1997
#1401916
Det enda jag sökte var någon som kunde ge mej en tråd in till en person på volvo som kan föra en vettig dialog om det inträffade.
Jag söker inte någon att tjafsa med.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1401917
Du vill inte avslöja vad det är du upplever är ett fel?
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1401918
Försök med 031-593300 volvo cars Torslanda

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Derank
#1401919
seriöst TS ta det med din ÅF, det är så man gör

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen