Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av perin
#1381900
Sedan ett par år har jag valt att inte använda den här bulten utan kör "olåst". Jag tycker att det inte känns helt till freds med konstruktionen utan bara väntat på att det skall hända det som nu skett för TS.
Hur har ni andra gjort?
#1381905
Kör med olåst sedan några år. Vill de ha de så tar de fälgarna ändå, minimerar dock risken med att eventuellt slippa inbrott i bilen med som några tidigare grannar fick då pundarna skulle åt fälgnyckeln och ha bilen på verkstad några veckor.
#1381914
GLIZ skrev:Svetsa fast den snurrande dumybulten en annan idé.
Ja, det kanske fungerar. Den verkar rätt klen, dock. Får intrycket att det bara är en hatt över skruven, inget solitt. Men jag vet inte. Har inte haft isär någon.

Personligen är enda gången jag haft problem med låsskruvar när verkstaden hade någon skämtare till att dra dit dem med mutterknackare. Sen gick de inte att få loss. När jag själv sätter dit dem är det aldrig något problem.
Användarvisningsbild
av frasse4
#1381919
Jag köpte en uppsättning till min bil och en till min pappas från Volvo (Mcgard) för ett antal år sedan. Sedan tänkte jag för skojs skull prova hans mycket på mina lås och det funkade fint. Visade sig att vi hade samma nyckel. Där någonstans tappade jag förtroendet för låsbultar...
av Fjulle
#1382178
Jag har ju fälglåsnyckeln som dock lite defekt. Den går inte att dra med ett dragskaft , för då glider den av direkt. Kör man med mutterknackare så glider den inte av men sitter som berget. Har testat med en knackare som används till lastbil , men...den sitter som svetsad. Helt sanslöst! Det var för övrigt "Däckskiftarna" som drog åt bultjäveln. man drar inte en låsbult med knackare. Det borde dom veta:
#1382186
Momentnyckel?
Har funkat för mig när annat varit mer eller mindre omöjligt...
#1382193
Fjulle skrev:Jag har ju fälglåsnyckeln som dock lite defekt. Den går inte att dra med ett dragskaft , för då glider den av direkt. Kör man med mutterknackare så glider den inte av men sitter som berget. Har testat med en knackare som används till lastbil , men...den sitter som svetsad. Helt sanslöst! Det var för övrigt "Däckskiftarna" som drog åt bultjäveln. man drar inte en låsbult med knackare. Det borde dom veta:
Näe, ska man ha låsen gör man nog rätt i att ta bort de och sätta dit de själv. Men då kan man ju lika gärna byta däcken själv med när man ändå är igång ;-)
Nytt avgasrör B234F

Nu står 745-an på bockar igen. Dags f&[…]

nej, det är mer frågan... när du […]

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]