- tor 28 maj 2020, 09:44
#1382250
Så gör jag. Byter själv, alltså. Men ibland har bilen varit på verkstad och ett eller flera hjul varit av, för att komma åt något. Inte för att byta hjul.
Grannen hade fått en låsskruv på sin S60 dragen av någon stolle på en verkstad. Han (grannen) fick inte loss den. Han körde in bilen till mig. När vi som sista utväg kopplade min kompositmutterdragare till oreglerade anslutningen på kompressorn, satte knät bakom knackaren så att låsskruvsnyckeln definitivt inte gled ur spåret på skruven och sen lät mutterdragaren banka en stund, då kom den loss.
Min mutterdragare är specad till 813 Nm vid 6 bar. Vi körde in drygt 10 bar då.
Grannen hade fått en låsskruv på sin S60 dragen av någon stolle på en verkstad. Han (grannen) fick inte loss den. Han körde in bilen till mig. När vi som sista utväg kopplade min kompositmutterdragare till oreglerade anslutningen på kompressorn, satte knät bakom knackaren så att låsskruvsnyckeln definitivt inte gled ur spåret på skruven och sen lät mutterdragaren banka en stund, då kom den loss.
Min mutterdragare är specad till 813 Nm vid 6 bar. Vi körde in drygt 10 bar då.
Anders, XC70 D5 AWD 2012.