Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

#1317566
Det kan man ju göra men tar de sig in där så tar de nog bort låset/kättingen/wiren med. Bäst vore att dela med en granne eller två och att man då byter förvaring av några fälgar med varandra, då lär de ge upp ;-)
#1317574
ja det vore ju det smarta :-D , ja vill man så stoppar man nog tyvärr inte tjuvar hur bra kätting och lås man har e väl det tråkiga... annars får man väl punga ut för däckhotell, eller förvarar två däck på annat håll, men har väl tendens vilja försvinna säkert i vilket fall om det om så två hjul.
#1317580
Hehe det enda gång vi blivit av med fälg o däck var just på ett däckhotell. Det var förvisso till en tjänstebil vi hade men de var helt nya, kördes direkt dit när bilen hämtades ut. De fick sedan inbrott och se i övervakningsfilmen hur de lastade en hel lastbil full med folks fälgar men även deras produkter :-/ Annars har vi bott i bostadsrätter länge nu och de enda två gångerna vi sett fälgar försvunnit har varit när de velat ha just den bilens fälgar, det var dessutom från samma bil med några månaders mellanrum. Efter detta skippade vederbörande dessa "fetingar" ;-)

Vet i tusan vad som hjälper, jo en hund. Kan du ha en där så är de rätt säkra :-D
#1317595
Rörelsevakt med siren.
Annars kameror.
Lite svårt att veta vart och hur nära du har till garaget och så.

För snart en månad sedan hade vi tjuvar här. Nån dag innan var det inbrott tre hus längre bort på gatan. Dagen efter drog dom 2mil bort och fångades av övervakningskameror. Dom kom från skogen och gick fram till vårt tvättstugefönster. Dom tvärvände och gjorde nått tecken. Först då tror jag att dom såg larmdekalen på glaset. Tre av våra kamerorna utomhus lyckades dom trigga. Nu gjorde dom inget hos oss men man vet ju inte hur tuffa nästa tjuvar är. Polisen tyckte att det var riktigt bra kvalité på filmerna. Förra veckan på ett grannsamverkansmöte visade Polisen upp en film på samma förövare som var hos oss fast det var från en annan ort.
Låst och larmat garage plus kameror borde räcka.
#1317701
Jag hade mina förra hjul i förrådet rakt under min lägenhet de försvann. Var inget märkvärdigt med de fälgarna men däcken var nya.
Nu har jag däcken i garderoben i lägenheten istället. Tänker nån göra likadant håll dem borta från element o så. Lägg nån pappskiva på golvet.
Annars blir det pissgula fläckar som aldrig går bort. De stullena hjulen hittade jag ett tag efter jag köpt andra fälgar o nya däck igen. På mina pundar grannars bil....De har jag tagit tillbaka så de har inga hjul nu hehe :-)
I mitt hoj garage har jag iaf ett larm som ringer mobilen. Samt en spånskiva med många långa träskruvar i under fönstret
o innaför dörren. :-)

Edit vill påpeka att det med spånskivan görs på egen risk. Likaså ta tillbaka grejor själv från sådant folk.

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]