Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av spindel
#1312615
Nåt fel är trasigt på min bil! :-( (xc70 -05)
Bilen står olåst hemma och larmet borde alltså inte ens vara aktiverat. Men i natt har den stått och tutat tills batteriet var i princip tömt. (tur vi bor avsides...)
Igår när jag var och handlade och kom ut, så hade jag felmeddelande om att den larmat. Det är ju dock inget ovanligt när man står på parkeringsplatser utanför köpcentrum, så jag brydde mig inte särskilt om det. (ingen åverkan på bilen)

Jag måste kunna använda bilen i morgon, så jag kommer plocka ur säkringen till larmet.

Men, är det någon som har nån idé om vad det skulle kunna vara för fel när larmet tjuter trots att det inte ens borde vara aktiverat?
av JEriksson
#1312632
Kan det vara den klassiska batteribackupen i sirenen som strular?
av JEriksson
#1312657
Kolla i den specifika forumsdelen för din bil så finns det ett antal trådar gällande detta med larmsirenen.
Användarvisningsbild
av wissel
#1313684
KAN vara batteriet i sirenen där vätskan droppat ner på kretskortet, MEN ett ganska vanligt fel är också rörelsesensorn som ställer till det....sök på Mms i forumet för mera info.

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]