Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1298151
allt kommer att vara keyless så småningom, nycklar är ute. FPS är väl nästa implementering i bilarna. Det är ju bara löjligt att sitta kvar i stenåldern.
av Lövet
#1298156
TommyP86 skrev:Saken är ju den att keyless saknar en komponent egentligen. Nyckelsignalen kommer alltid vara så pass stark att den går att fånga upp. Borde krävas nfc-synk samtidigt, uppkopplat. Eller nåt. Säkerhetscertifikat var 8 timme kanske. Nfc har ju de flesta, och de som inte har nfc har nog inte keyless heller...

Att lämna keyless för att det är osäkert är bara dumt, det är hur smidigt som helst.
En funktion som jag tycker är obegriplig är att det går att köra hur länge som helst utan nyckel bara man lyckats starta bilen. Varför då? Det borde ju vara så att det bara funkade i 120 sekunder eller nånting så att man kan stanna säkert ifall signalen tappas. Varför går det att köra hela vägen till Moldavien utan nyckel?
av Libbe
#1306482
Perra83 skrev:
EbbevonVolvo skrev: tor 08 nov 2018, 11:44
Perra83 skrev:För mig får dom hellre sno hela bilen än vandalisera den. Inte kul att ha en lagad bil.
Nu tror inte jag att pojkarna som har utrustningen för att kapa nyckelsignalen ställer sig och slår sönder "din" bil för att du spärrat signalen. Det väcker alldeles för mycket uppmärksamhet. Dom går vidare och provar på nästa i stället.
Att få bilen vandaliserad är nog andra anledningar som ligger bakom, och då spelar inte keyless någon roll.

Mina tankar och spekulationer. :-)
Nej jag tänker bara att jag vill inte ha tillbaka en bil där ratten och strålkastare mm är snodda ifrån. Då ser jag hellre att bilen bara försvinner och jag får pengar av försäkringsbolaget.
Försäkringsbolaget har Makten att bestämma hur ersättningen blir.........
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1320071
UnleashFusion skrev:
Wirke skrev: tis 04 jun 2019, 23:51 Nu var det dags igen. Några XC/V90 som blivit stulna i samma kvarter.

https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/ ... b8JZRhqSg/
Detta förvånar mig inte alls längre.. med dagens teknik. Självklart var förr lika dåligt om man hade rätt verktyg. Gäller inte bara på Volvo även alla bilar med keyless.

Undrar om man kan få Volvo och betala för det där? Det var väldigt enkelt att installera keylessprotector. 145€ styck.
Användarvisningsbild
av Derank
#1320074
Det var ännu enklare för gemene man att stjäla en bil förr.



Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Derank
#1320075
Och varför skulle Volvo betala?



Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

av UnleashFusion
#1320115
EbbevonVolvo skrev: ons 05 jun 2019, 01:54
Undrar om man kan få Volvo och betala för det där? Det var väldigt enkelt att installera keylessprotector. 145€ styck.
Tvivlar stort att Volvo skulle betala för det, inte ens bilförsäkrings-bolaget gör det.
Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]