Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
#81477
Hayah skrev:Nu är det så att jag fick fina extraljus i julklapp.
Nu har jag fått höra att det finns en som tänker plocka dom för mig pga han har agg mot mig.
Jag vill såklart minimera risken för det.

tja.. anmäl honom eller kör över honom, skulle ja gjort å sovit tryggt :D
Användarvisningsbild
av Hayah
#81493
Silver.Swe. skrev: tja.. anmäl honom eller kör över honom, skulle ja gjort å sovit tryggt :D
Anmäla är ju knappast nån mening tyvärr då poliser inte bryr sig och det inte är säkert att han kommer göra det i egen hög person utan kanske skickar nån annan att fixa det åt honom.

Köra över honom vill jag inte för jag är rädd om min bil! :roll:
Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
#81502
Hayah skrev:
Köra över honom vill jag inte för jag är rädd om min bil! :roll:

leasa en hummer, enligt Borat ska dem vara bra på att köra över vissa personer haha ;D
av Boden
#81602
Hayah skrev:
Boden skrev:
Hayah skrev:Kollade upp lighton-rampen men den kostade ju 1360 kr inkl frakt, moms och då utan kablar. Känns en aning saftigt då jag inte har dom pengarna egentligen.
Den kostar lite. Men vad kostar en ny omgång med extraljus om du får de stulna...Då är 1400 spänn billigt.
Jo 1400 kr är inte så mycket men det gäller att vi hittar en bra lösning för kablarna. För om man vill att kablar ska ingå så blir det 300 kr dyrare.
Köp en kabelrulle och kontakter på mekonomen motsv. Det blir mycket billigare.
Användarvisningsbild
av Hayah
#81607
Silver.Swe. skrev:leasa en hummer, enligt Borat ska dem vara bra på att köra över vissa personer haha ;D
Haha. vore visserligen en rätt bra idé.
Jag är ju så liten att jag inte skulle synas bakom ratten så ingen skulle kunna avslöja mig :lol:
av Kena
#269415
Hej, väcker en gammal tråd.
En grej som borde funka är väl att klippa upp ena tråden till brytaren till huvlåset, där kopplar man en smal tråd och gör en slinga runt x-tralysena och tillbaka. Extralysena blir alltså seriekopplade med huvlåslarmet. Klipper man av tråden går larmet. Har inte prövat men det borde funka.
Användarvisningsbild
av gson81
#326439
Annars kan man sätta dit ett rakblad mellan muttern och fästet, då märker man att någon tar extraljusen :twisted:

Tack, ja precis den är det. Den delen &a[…]

Stereobyte xc70 01

803 saknar förstärkare utan använde[…]

Olja i kylvattnet?

Kylarvattnet på vår c3 ser inte bra ut[…]

Löjliga priser XC70

250k för en 15 med 22000mil finns det s&ari[…]