Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av syclone
#1062799
grillchips skrev:Jotack.
Men ha dock i åtanke att vi kör en V50, den är ju en aning mindre i utrymmena och 10cm extra här eller där skulle faktiskt göra stor skillnad i vår bil och din V70 torde kanske ha dessa extra bitar att ta av?
Jo min V70 är nog lite större invändigt så man kanske skulle prova med en multitech.
Blir nog som så att jag åker runt till olika återförsäljare och ber att få provmontera några olika bilbarnstolar innan vi bestämmer oss.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1062800
Har du den möjligheten så gör det, det kommer vara värt det i slutändan. Vi köpte helt på känsla (eller ja, efter till 99% efter krocktester och recensioner) och det har vi fått äta upp såhär i efterhand. :)
Användarvisningsbild
av xerent
#1062885
Vi har nån Axkid-historia och den är verkligen gigantisk. Längtar efter dagen då jag får kasta ut den och köra bak passagerarsätet så att en normalbyggd människa kan sitta fram. :twisted: Så köp nåt mindre för bövelen :D
av syclone
#1063103
Frågade runt lite bland grannarna vad dom kör med för bilbarnstolar, visade sig att en hade nån Britax stol över vi ska få låna i morgon och prova i vår bil. En kompis kör med britax two way till deras 3åring, ska se om jag kan testa den också.
av syclone
#1063481
Det visade sig vara en Britax Multitech grannen hade och den gick inte att ha bakom mig när jag kör.. ska testa den höger bak och Besafen vänster bak annars får jag jaga vidare.

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen