Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av aldrigstanna
#892501
Nu fattar jag inte. Behöver inte sirenen batteriet för att fungera som den ska? Är det endast backup en backup utifall tjuven klipper batterikablar? Isåfall är det ju bättre plocka isär skiten o ta bort batteriet på stuts, innan det går sönder o förstör larmet?
Användarvisningsbild
av wissel
#892543
aldrigstanna skrev:Nu fattar jag inte. Behöver inte sirenen batteriet för att fungera som den ska?
Nej
. Är det endast backup en backup utifall tjuven klipper batterikablar? Ja
Isåfall är det ju bättre plocka isär skiten o ta bort batteriet på stuts, innan det går sönder o förstör larmet?
Javisst.
Användarvisningsbild
av wissel
#893004
Javisst, bröt av de pliggar det satt med.
Användarvisningsbild
av greeeken
#897984
Jonas_latt skrev:
honcho skrev:dum fråga, varför köra utan batteri? går det bara inte byta ut det o sätta tillbaka sirenen?
har nämligen samma problem och tänkte såga itu den o byta batteri, men det kanske inte går?
Klart det går att byta batteri. Lite klurigt att hitta batteri till de. Men det går lösa.
Så svårt är det väll inte
Backup batteriet är av typen NiMH och har en kapacitet på 240 mAh.
Det är 3st seriekopplade celler som ger 7,2V backupspänning.
av Jonas_latt
#930271
En fråga angående detta. Du klickade bort kabeln till batteriet men satte inte dit något i ställe?
Jag ggjorde nämligen denna operation och efter ett dygn säger tjejen att det låter från bilen när den är avstängd. Jag gick ut och lyssna och det klickade, surrade från sirenen. Montera bort kontakten och det tystnaden direkt. Så något blev konstigt.
Användarvisningsbild
av wissel
#930292
Kan ju vara så att ditt kretskort redan är paj och då hjälper det ju inte med att
ta bort kabeln från batteriet i sirenen till kretskortet. Ditt kretskort är troligen redan förstört.....
Hitta en siren utan skadat kretskort så funkar det. Jag har nu använt mitt larm utan B U batteri utan problem
flera månader, inga falsklarm, inga konstigheter, men funkar fullt ut vid test = Tjuter som faen när den skall göra det.. ;-)
Kanske jag kan hjälpa att hitta ett felfritt om du är intresserad ?
av Jonas_latt
#930326
Troligen är det så. Men kretskortet såg bra ut.
Allt är en pris fråga. Har haft några Volvo genom åren och alla har gått runt 15-25 tusen mil. Så har allt bytt några sirener. Detta va innan jag visste att det gick att göra din metod. I nuläget e jag rätt snål eller ja priotera tvilling bebisarna nu.

Brukar betala 50-100kr för en beg siren på skroten. Men just nu fanns ingen v70\s60. Funkar någon annan modell?
Användarvisningsbild
av wissel
#930336
Jag har satt i XC90 Siren i V70, använt V70 till XC90 så jag tror helt enkelt att
det är en standardsiren till P2 bilarna.
Kul med tvillingar, jag är själv enäggstvilling.
av Jonas_latt
#930524
Jaså se där. Enäggstvilling usch ☺
Va våran mardröm att man inte skulle se skillnad på barnen.
Men det är jätte skillnad tycker vi. Många tycker de är kopior.

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]

säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]

Tja!! Varken ljusen till regplåtsbelysingen[…]