Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

#838604
Hallo alla.

Någon med erfarenhet av senaste modell driver support? Gärna i kombo med automat och köassist.

Tänkte om någon kunde dela med sig av hur dem upplever att det funkar i köer, eller alla andra system för den delen.

Har beställt en V60 med driver support så kan inte än delge något själv.
#838659
När jag körde hem min från handlaren igår fick jag stå i en timmeslång bilkö. Vågade inte förlita mig på köassistenten utan körde som vanligt. Inga konstiga felvarningar. Ett plus var att när BLIS visar lite snällt att någon ligger i din döda vinkel, och du ändå blinkar ut för att svänga åt det hållet så börjar den blinka starkt så den blir helt omöjlig att missa. Även lane departure funkar fint tycker jag, inte alls irriterande.
#838724
crumpets skrev:När jag körde hem min från handlaren igår fick jag stå i en timmeslång bilkö. Vågade inte förlita mig på köassistenten utan körde som vanligt. Inga konstiga felvarningar. Ett plus var att när BLIS visar lite snällt att någon ligger i din döda vinkel, och du ändå blinkar ut för att svänga åt det hållet så börjar den blinka starkt så den blir helt omöjlig att missa. Även lane departure funkar fint tycker jag, inte alls irriterande.
Kan tänka mig att det tar ett tag innan man litar på systemet, annars är det något jag ser fram emot det där. Velade länge innan jag slog till på paketet. Fast nu är jag bara nöjd, det räcker ju att det räddar en 1 gång för vara värt hur mycket som helst.
#838939
LDPW är ganska jobbigt tycker jag, det var ok första halvåret men jag har det oftast avstängt numera. Jag kan inte tänka mig att den styrande versionen är lättare att komma överens med över tid.
#842396
Jag tycker LDW är klockrent, det är säkert körmönsterberoende. Hade jag åkt mycket långa sträckor tvåfiligt där man inte känner att blinkning är nödvändigt stör det nog. Jag åker 90% av min trafik på trefilig motorväg i kaotisk trafik där det är helt idiotiskt att inte blinka varje filbyte så den är alltid ett välkommet inslag om jag råkar glida trafikfarligt nära nästa fil eller helt enkelt glömmer blinka.
BLIS är också klockrent i mer grötig trafik. Särskilt i kombination med LDW eftersom LDW lär en att alltid blinka vid filbyte, och om man blinkar åt det håll BLIS varnar får den krupp och börjar blinka så den blir helt omöjlig att missa. Extremt bra synergi mellan dessa två tillbehör.
RSI är hyfsat meningslöst på den vägen eftersom jag har ett byte av hastighetsgräns. Däremot när vi är i värmland undrar jag VARJE fartkamera(4 eller 5 på de 7 mil vi har mellan orterna vi åker mest mellan där) vad fasen senaste hastighetsskylten egentligen var, kommer älska det tillbehöret där.

Då blev luftfiltret bytt och det gamla tv&au[…]

Nåt speciellt du undrar om? Har lagt in den […]

Service Renault Scenic 2003

Den står på bockar nu, alla hjulen rul[…]

Köpråd V60 etanol

Ja en V70FT hade kanske gått till TS med ja,[…]