Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

#816351
Mattias_F skrev:Jag funderar på att montera två blixtljus i nedre delen av bakrutan (V60) men har tonade rutor så frågan är vilken effekt de har.
I filmen du länkar till så har den bilen den mörkaste toningen ser det ut som och det syns riktigt bra ändå tycker jag.
#884775
För nåt år sen startade jag en tråd här då jag ville köpa nödblossljus eller liknande då jag hade stannat vid en olycka och tyckte varningsblinkers och en liten fesen triangel inte gjorde så mycket nytta (faktum är att bilar kom i hundratretti blås ändå och körde rakt in i scenen), polisen och bärgare använder röda nödbloss som de ställer på vägen, jag skulle vilja ha några såna lampor i filmen som blixtrar i rött på min privatbil och taxi, tror dock inte min chef har lust punga ut för det men tänk om det blev lag att alla taxi hade sånt monterat, taxi finns ju en hel del av därute så mycket vore vunnet då kunde man gissa.
#887946
semmelman skrev:För nåt år sen startade jag en tråd här då jag ville köpa nödblossljus eller liknande då jag hade stannat vid en olycka och tyckte varningsblinkers och en liten fesen triangel inte gjorde så mycket nytta (faktum är att bilar kom i hundratretti blås ändå och körde rakt in i scenen), polisen och bärgare använder röda nödbloss som de ställer på vägen, jag skulle vilja ha några såna lampor i filmen som blixtrar i rött på min privatbil och taxi, tror dock inte min chef har lust punga ut för det men tänk om det blev lag att alla taxi hade sånt monterat, taxi finns ju en hel del av därute så mycket vore vunnet då kunde man gissa.
http://www.sakerhetstj.se/sakerhetstj/w ... xtljus.pdf

Fungerar ypperligt, används av polis för att varna men även för att bygga tillfälliga filer på vägar. Finns ju även pyroteknik, har själv ett nödbloss i bilen som kan brinna i 20 min, hammargrens säljer dessa.
#888289
Bra tips, tack jasu50. Beställde en sådan till min biliabutik precis. 8)
#888814
Varsågod!
Funderade över Biltemas eftersom de är billigare men tänkte att det är lättare att hitta 3*AAA batterier
än CR123 om man skulle stå utan.
Vilket det är på Bilias men på hemsidan står det CR123.
#888895
jasu50 skrev:Varsågod!
Funderade över Biltemas eftersom de är billigare men tänkte att det är lättare att hitta 3*AAA batterier
än CR123 om man skulle stå utan.
Vilket det är på Bilias men på hemsidan står det CR123.
Öppnade precis förpackningen från Bilia. Den jag köpte ska ha 3st AAA batterier. Kanske har de bytt leverantör någonstans på vägen men missat att uppdatera hemsidan. Kollade art.nr precis och det stämmer överens med hemsidan.
Haldex

Haldexkopplingen har förekommit i flera varia[…]

Irriterande ojämn blinkers

Frågan togs upp av ViBilägare för[…]

Anledningen att det nog inte följde med n&a[…]

Min första tanke är att felkoderna inte […]