Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
#1472898
Har en V70 -01 som larmet löser ut ibland men bara på en specifik parkeringsplats och det är inte bara min bil som detta händer på utan på flera olika bilar kompisens C70 och även vanligt att andra bilmodeller står och blinkar när man kommer ut från affären, finns det någon yttre faktor som kan påverka larmet? En gång när jag var på väg mot min bil så löste larmet ut på en annan bil som stog parkerad en bit från min och efter bara 5 sekunde så hoppar mitt larm också igång, det händer aldrig på någon annan parkering utan bara utanför denna affär ( Willys Nyby Uppsala)
av nouton
#1472904
vetten skrev:Har en V70 -01 som larmet löser ut ibland men bara på en specifik parkeringsplats och det är inte bara min bil som detta händer på utan på flera olika bilar kompisens C70 och även vanligt att andra bilmodeller står och blinkar när man kommer ut från affären, finns det någon yttre faktor som kan påverka larmet? En gång när jag var på väg mot min bil så löste larmet ut på en annan bil som stog parkerad en bit från min och efter bara 5 sekunde så hoppar mitt larm också igång, det händer aldrig på någon annan parkering utan bara utanför denna affär ( Willys Nyby Uppsala)

har sett det också hände någon på parkeringen jämte mig, jag låste upp min bil så började larmet på bilen jämnte mig gå igång & det var 2-3parkeringsplatser mellan mig och bilen
vet att vissa larm kan vara känsliga mot blåst och sånt.
Användarvisningsbild
av bem
#1472905
Prova stäng av bilens rörelsedetektor nästa gång för att utesluta om den ev. startar larmet om vibrationer i marken av t.ex. förbipasserande trafik.
Har läst fjärrtända gatljus kan spela larm på bilar ett spratt. Om du skaffar en felkodläsare kan du säkert läsa ut när larmet löstes ut och om det var t.ex. rörelsedetektorn, eller nåt annat, som detektera nåt som löste ut larmet. Kanske finns ”busungar” i det kvarteret som skojar med Er på den parkeringsrutan? 😀
/Bo
Användarvisningsbild
av vetten
#1472934
Nej busungar är det inte då jag har stått och kollat när larmet löser ut, är det rörelsedetektor på alla larm har inte märkt av det på andra ställen jag parkerat på och lämnat hunden kvar i bilen utan att larmet gått, måste vara något annat på just denna parkering kompisen med C70in upplever samma sak aldrig på andra ställen mystigt är det, kan det vara någon typ av radiosignal som stör larmen på denna parkering, tilläggas bör att det är inte bara Volvobilar som larmar utan alla möjliga märken.
av vjohnj
#1472941
Det är det typiska sub atomiska djuphåls revor som skapar detta fenomen ;)
Nä men störningar från ex radiomaster etc kan spela spratt med elektronik. Men som redan sagts, kolla med felkoder.
Användarvisningsbild
av vetten
#1472980
Ok ska se om jag får fram några felkoder när jag hittar min läsare, håller på att flytta nu så allt ligger nerpackat i lådor kommer ju att dröja några veckor innan jag kommit så långt bland alla osorterade flyttkartonger. Men jag tror nog också på att det är någon radiosändare som stör eftersom det är så vanligt med fellarm på denna parkering.

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]