Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
Jag vet allt det där, och som sagt, den dagen den sorgen. Och du får köra 100mil el 10 enstaka tillfällen per år, enligt skatteverket och ekonomiavdelningen. Vi sitte ju inet och åker på semester lixom i våra företagsbilar, vi är inet helt korkade, jag tippar på att jag gör 5 turer till tippen per år i min buss, thats it.

Och som sagt, chefen bryr sig inte, det är mitt problem den dagen skatteverket vill veta vart bilen varit.
Användarvisningsbild
av joel80
Om man på arbetsresor stannar till på vägen och gör ett privat ärende är det faktiskt okej. Men blir det en märkbar omväg är det det inte.

Det är alltså okej att t.ex stanna på affären mellan kundbesöken.

Har man inte kontoret hemma är det däremot inte okej att köra hem...
Användarvisningsbild
av Derank
Vissa av mina kollegor har ingen fast "depå" de utgår från hemmet, då är det OK att ha bilen hemma, jag har bilen hemma då jag har jour, ochså OK, det är ok att stanna till, till el från ett jobb och köpa tex en matlåda el göra ett ärende på vägen, det är dok inte OK tex ta bilen från depån och åka och köpa mat och sedan tillbaka till depån igen, nu gör alla det, men egentligen ska vi ta våra egna bilar. Men som sagt, ett ikke problem för de flesta, dok verkar TS ha en chef som är som en finne i hans röv och då ska man väl kanske inte utmana ödet.

Jag känner inte till något fix, men det[…]

motorvärmare

Dom flesta elvärmare är känsliga […]

@mrclean_c , Jo men precis, hade varit skönt[…]

Däck 18” V60

Var kör ni med för däck på er[…]