Här kan ni medlemmar prata om lokala avikelser i trafiken, tillställningar, utflyktstips osv. Ja allt med en lokal anknytning.

Moderator: Moderatorer

#230998
Tips på ställen:
Vallåkra. Fördel: Stor träff, många besökare. Nackdel: Inte så centralt i landet.
Power Big Meet, Västerås. Fördel: Stor träff, många besökare. Relativt centralt i landet. (Sorry norra norrland). Nackdel: Inte fokuserad på "våra" bilar huvudsakligen.
Vi med 80-talsbilar: Träffpunkt 80.
(Just fan, jag har ju ingen 80-talsbil längre.(S))
#231046
Malmköping kan jag lätt gå i god för, mycket trevligt ställe och gott om utrymme med de gamla bevarade byggnaderna strax inpå! På sommaren är det ju en ren miljöupplevelse att vara där... Så jag tror det skulle vara kul, framförallt för de som inte besökt Malmköping tidigare!

Åker vi till någon redan bestämd träff, såsom Vallåkra och Powermeet känns det som att våran egen träff tappar fokus. Min tanke bakom det hela var ju lite att lära känna folket här inne, och träffas i en ganska lugn miljö med fokus på just jagrullar.se
Absolut inte för att jag har något emot varken Vallåkra eller Powermeet, mycket trevliga arrangemang och härlig bilentusiasm. Jag själv tänkte på bilsports mässan i Jönköping, kruxet där är att hitta något större/bra ställe att hålla till på.

Men diskuterar vi Sörmland måste jag nämna Nyköping också, som förövrigt är en väldigt raggartät stad. Förmodligen sörmlands tätaste... Och det hålls träffar veckovis nere vid hamnen där på sommaren, så Nyköping vore ju också en idé. Och pluset även där är ju den väldigt trevliga miljön. Och håller vi till nere vid hamnen, kommer det ju inte kosta något heller... Malmköping och planen där malmamarken brukar hållas, kommer vi bestämt få pröjsa för att uppehålla planen med våra bilar (Där är väl parkeringsförbud i normala fall?)
#231658
Något riktigt trevligt ställe är Tullgarns slott.
Besökt vid ett par gånger, riktigt trevligt. Picknick korgar kan köpas på plats, då blir ju damen nöjd med. :)

Fina gräsytor att kunna koppla av en stund på.
Samt man kan få riktigt justa bakgrunder till fotografier. (antingen på bilen eller damen) ;)
:wink: :)
#231692
Larzan, Varför inte slå 2 flugor i en smäll och få 2 pärlor på 1 kort :wink: Damen på bilen helt enkelt! Har du lite flyt kanske hon återkommer till huven mot solnedgången i helt annat syfte än att bli fotograferad :mrgreen:

Tullgarns slott, känns väldigt bekant... Ahh, utanför Södertälje :) Men, är det fritt att hålla till på de grönytorna?
Kunde ju vara kul om vi hade möjlighet till ytor att rada upp våra bilar på, och välvårdade gräsmattor är nog inte poppis att rulla ut bilarna på :roll:
#231767
De har en jättefin parkering och är den inte räcker till hänvisas man till gräsplanen med uppmaning om att ta det varsamt.
Nehej... ingen dam på min huv. :D
En herrgårdsvagn i slottsmiljö är väl inte helt fel?
Taxinge är ett annat ställe som det anordnas bilträffar på. (bl.a Corvetteklubben var ju där)

Det handlar nog lite om att ge och ta. Vet de om att det kommer 200 besökare (bara för att ta en nuffra) så kan man ju kanske hamna i ett bättre förhandlingsläge. De står för utbud ex. grillning av hamburgare (likn.) och besökarna handlar.
Svårare behöver det inte vara.
Tullgarn har ju bland annat "Vildsvinskvällar" på sommartid, Mmmmumma.
#231772
Jovisst handlar det lite om det, ge och ta som du nämner! Vi ger ju dom ett bra läge till försäljning. Så Tullgarn låter ju inte helt fel faktiskt...

Det låter förbannat trevligt om jag ska vara ärlig! Nu måste vi bara ragga hit fler folk från forumet, tyvärr är denna kategori dåligt besökt :P Så jag fnular på att intressera flera genom andra delar av forumet... För att kunna planera och spika något, bör vi ju ha en viss andel folk med oss!
#231786
Kika lite här -> http://www.royalcourt.se/dekungligaslot ... 13048.html
Och här -> http://www.tullgarnsvardshus.com/ kika i Galleriet.
Tullgarn har ett jäkligt juste Cafe i Stallmiljö. Små bås a la´western style. Riktigt nice.

Det finns ju för alla prisklasser. Från Cafe till jäkligt juste middag. "Man ska leva flott kring slott" ;)
#234062
Bara en fundering från min sida.
Jag står som en utav arrangörerna till en husvagnsträff i mellanSverige.
Kanske finns det medlemmar även här som vill komma dit och visa upp sina fina bilar med husvagn eller tält och bara ha en trevlig stund med camping och fordonsintresserade.

Skicka gärna PM vid intresse så berättar jag mer.

Jag förstår, en del saker går j[…]

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]