Här kan ni medlemmar prata om lokala avikelser i trafiken, tillställningar, utflyktstips osv. Ja allt med en lokal anknytning.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
#1222577
Jag tycker det varit "tunnt" med Volvoträffar. SeR man i denna forumsdel verkar det inte varit någon organiserad träff på länge. Nu har det säkert varit det, men inte som aviserats. Åtminstone har inte jag sett det. Såg att det var en V90-träff i Stockholm 28/12, men den var bara för just nya V90. Annonseras eventuella träffar någon annan stans?
Användarvisningsbild
av grillchips
#1225466
Jag tror att det beror lite på vad för typ av träff man letar efter. Vill man åt exempelvis gamla Volvo-bilar och dessa träffar (som med stor sannolikhet sker varje år) så tror jag att man får leta sig in på mer nischade forum/sajter. Alternativt att de kör på det gamla goda sättet med faktiska "klubbar" och utskick.

Personligen åker jag årligen på Skokloster-träffen som har lite gott och blandat. Det är mycket nytt, semi-nytt men även en hel del äldre Volvos som får uppmärksamhet. Förra året var det kanske drygt 100 bilar, lagom och bra blandning. Många äldre bilar som vann priser (till de äldre herrarnas förvåning).

Sedan har vi ju Barkarby-träffarna som är 2 gånger om året här i Stockholm. Kan bli lite småstökiga mot midnatt men de första timmarna brukar vara trevliga. Förra året var det ~25000 pers där, på Ikea-parkeringen i Barkarby. Allt från A-traktorer till bilar i miljonklassen.
Det vore kul att få lite mer aktivitet i träff-delen, helt klart.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1225470
Har det inte varit något vid Sjöhistoriska också tidigare år?
Användarvisningsbild
av grillchips
#1225475
Just ja, det stämmer. Torsdagsträffarna! Brukar vara varje torsdag under sommarhalvåret. Finns en Facebook-grupp för det

Flyttade tråden till Lokaldelen, även fast det låg en del träff-poster i Mediacenter så avhandlade de mest träff-bilder/filmer.

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]