Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mhunter
Jag ska lacka ett par missfärgade backspegelkåpor. De är alltså olackerade orginal, "grovt nopprig" plast ingen blank yta. De ska lackas silvergrå, samt helst matt klarlack. Har sett att det finns 2-komponents klarlack på burk att köpa (som blandas och ska användas inom en vecka)
Är den tålig? Finns nåt bra alternativ?
Planerar annars att först (efter avfettning, isopropanol) lägga på plastgrund, sedan orginal bättringsfärg. Kan man sedan be lackerare lägga ett hållbart klarlackslager på detta? Dvs, funkar 2-3komp lack på bättringsfärg?
Användarvisningsbild
av Nexus
varför inte lämna in de direkt? plastgrund,grundfärg, lack sen klarlack kan kosta lika mycket som lämna in de hos lackerare med "bra pris" :wink:
Användarvisningsbild
av mhunter
Lucif3r skrev:2-komps är lack+härdare, det är vad vanlig billack är. Så den är lika tålig som 'riktig' lack. Förutsatt att den läggs på ett korrekt sätt med ett bra underarbete såklart..
Jo det vet jag, frågan var om den 2komplack som säljs på färdig sprayburk är ok?

Nexus skrev:varför inte lämna in de direkt? plastgrund,grundfärg, lack sen klarlack kan kosta lika mycket som lämna in de hos lackerare med "bra pris" :wink:
Förvisso, tycker det är svårt att hitta lackerare... De flesta jag pratat med är "omständiga"
Användarvisningsbild
av Lucif3r
mhunter skrev:Jo det vet jag, frågan var om den 2komplack som säljs på färdig sprayburk är ok?
Det är samma sak som lack man lägger med spruta. Exakt samma innehåll, bara det att det är fyllt i en sprayburk istället för kopp till spruta.
av AnkaN7893
Lämna in på billack be dom måla med reptålig klarlack:)

Fungerar som ett suddgummi, små repor flyter ihop
motorinställning

Märken på kamremmen stämmer mot m&[…]

Börjat semestern med felfri besiktning :-D […]

Om dy har felkodsutläsare så borde du k[…]

S40 1.8f ac problem

Fick hem en kondensor av märket nrf, nä[…]