Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av henka35
#51964
Hej

Någon som har ett tips på en bra produkt för att få bort blåfärg som har sattit sig i tyget på förarstol (Sandfärgad halvläder). Färgen kommer från ett par blåa jeans... :( . Ingen större missfärgningen men det syn om man jämför med de övriga sittplatserna. Jag har provar Turtels klädseltvätt och Volvos egen. Utan önskat resultat.
Något tips??

/Henrik
Användarvisningsbild
av falcon
#51967
Prova med att åka till en kemtvätt och hör om dom har ngt medel, jag tror att du måste ha ngt med blekmedel för att få bort det.
av nevyn
#51970
Färg i tyget kan va knepigt... Blekmedel är nog inte att rekommendera.
Användarvisningsbild
av MartinS
#52074
Klädseltvätt, skurborste och våtdamsugare klarar biffen.

/Martin
Användarvisningsbild
av Stoffe
#52108
Dom kör nått sånt i GBG för 300 per säte såg jag...
av Ogya
#317424
Någon som har ett tips på en bra produkt för att få bort blåfärg som har sattit sig i tyget på förarstol (Sandfärgad halvläder). Färgen kommer från ett par blåa jeans... . Ingen större missfärgningen men det syn om man jämför med de övriga sittplatserna. Jag har provar Turtels klädseltvätt och Volvos egen. Utan önskat resultat.
Något tips??

/Henrik

Hej henka35,

Jag ska köpa en V70 med beige klädsel. Tvekar mellan halvskinn "Vittinge" och helskinn. Med facit i hand, skulle du valt helskinn istället m.a.p. smuts och missfärgning?
Nu lägger jag inte in pris i bilden när jag ställer frågan. Tacksam för svar.
MVH
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
#317535
Köp en billig våtdammsugare. Dränk in stolen med tvättmedel+vatten mha en handduk. Låt verka i ca 15 min. Ta en ny handduk och dränk den i rent vatten. Dra av sätet med denna och sug upp överflödigt vatten. Vattnet blir svart kan jag lova. Låt bilen stå i 24h så att sätet torkar.
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
#317552
Ett annat alternativ är att ha en sprayflaska med rengörningsmedel som du duschar klädseln med. Gnugga med en borste eller svamp. Sug upp med våtdammsugare. Medan du gör det har du en annan sprayflaska med varmt vatten som du duschar på under tiden du dammsuger, på så sätt sköljer du bort rengöringsmedlet.

Tips på rengöringsmedel:
Lahega Interior 40 (funkar bra både på klädsel och övrig inredning)
Rug & Upholstery (Har ej testat själv men läst på flera forum att det ska vara bra)

Tips på våtdammsugare:
http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemDeta ... @EQ=230005
Användarvisningsbild
av camaro69
#317612
Ogya skrev:
Hej henka35,

Jag ska köpa en V70 med beige klädsel. Tvekar mellan halvskinn "Vittinge" och helskinn. Med facit i hand, skulle du valt helskinn istället m.a.p. smuts och missfärgning?
Nu lägger jag inte in pris i bilden när jag ställer frågan. Tacksam för svar.
MVH
Tanten har f d ljus skinnklädsel i sin V70. Den är inte ljus längre. Kommer aldrig någonsin att köpa en bil med ljus klädsel så länge ungarna inte är vuxna. Dom hämtas ibland från skola eller fritids, och på höst, vinter och vår, har barn en viss tendens att skita ner sig. Sen drar dom in lorten i bilen.
S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]

Felkoder?

Står det någonstans på Volvos […]

Tackar för input! Yes det ska vara Denso och […]