Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av torwald
#636652
Hej jag undrar om någon kan tipsa om ett bilschampo som fungerar i en högtryckstvätt. Tänkte använda det för att fusktvätta bilen mellan de vanliga tvättarna, tex. för damm och pollen på sommaren och salt på vintern men även till tvätt av större maskiner. Det får gärna vara på 25liter.

Högtryckstvätten är med varmvatten och blandar schampo och vatten själv.
#636917
Lahega har ett schampo som heter 86 Easy Wash som är perfekt vid "fusktvätt" Bara lägga på och spola av med högtrycken . Funkar iof inge bra mot salt eftersom det är alkaliskt men för övrigt, som Sean Banan säger, Jävla bra!

http://www.lahega.se/showproduct.asp?prodnr=1943

Det behövs inga hålborrade skivor […]

Värmesköld över turbon

Att det med säkerhet skulle resultera i n&ari[…]

Kass generator? V70-2012

Kommer du åt att mäta direkt på g[…]

V60 2011 byte av kondensor

Hål i kondensorn efter påhälsning[…]