Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av para
#35140
På min första V70N 2,4T -2001 satte jag på 18" med 235/40-18 och då skrapade det i i hjulhusen. Bilen var ej sänkt.

Min förra V70N 2,5T -2005 sänkte jag 40mm med H&R-fjädrar och satte på 235/40-18 (lika dana däck o fälgar som förra bilen) men då skrapade det INTE i. Däremot började det skrapa när jag satte på dubbdäcken 225/45-17" på orginalfälgarna (Thor) ...... lite konstigt men vinterdäcken är ju lite mer fyrkantiga

Sänkningen kostade ca 4500:- och sen gjordes en 4-hjulsinställning för 600:-

Ligger en bild på den i fotoalbumet (rödmetallic)
av matzen10
#35147
VS60 skrev:
matzen10 skrev:[
Kräkningshammare?
:lol: :lol:

---> Matz[/quote]
Ok,då. Hade för brottom som alltid Krängningshämmare, duger det?[/quote]

Jag tyckte det var kul med ett nytt fackuttryck! :lol:

M V H
---> Matz
av Pebben
#35246
Var inne på Volvo häromdagen och pratade just om det att det "skrapar i". De sa då att det är så på V70N med 18"are. Inte alla men de flesta, tydligen beror det på vilket däck man har. Alltså hur rundat det är, men enligt honom är det ingen fara och det sitter en metallplatta innanför som det skrapar emot. Dock borde det ju slit på däcket men det är ju väldigt korta tider vi pratar om.
Användarvisningsbild
av ironhead
#35278
hmm är tvungen att kapa bort skärmkanterna dom skrapar i så fort det kommer gropar och annat otrevligt grrrr men hellre det än att skaffa nya fälgar efter breddning av skrämarna så blir det nog en sänkning jag hr en 240
Användarvisningsbild
av VS60
#35486
De flesta jag känner, som sänkte sin bil köpte sport stötdämpare också. Satt och letade lite, information på nätet och hittade sida.
Som säljer väghållningssatser för 3600:-
Det betyder att båda fjärdar som sänker bilen 35mm och sportstötdämpare igår i priset för 4 st.
http://www.sportfilter.se/gmvag.html
Funderar på att beställa såna, biligt det i så fall.

Volvo S 60 – 02 170 hk/aut
Användarvisningsbild
av Danneman
#35567
Väldigt billiga, är det bra kvalite?
Användarvisningsbild
av VS60
#35613
Danneman skrev:Väldigt billiga, är det bra kvalite?
Det vet jag inte. Det enda som jag vet att det var ganska biligt i mina ögon.

Om man kollar lite vidare så hittar man en sånt text

Källa. http://www.sportfilter.se/faq.html
- Hur är kvaliteten på GE Motorsports artiklar? Hur kan det vara så billigt?
Vi har från första stund haft för avsikt att bara sälja högkvalitativa produkter som även kan användas som reservdel I många fall vilket ger helt andra volymer än rena stylingprodukter. Det faktum att våra Sportfilter, Stötdämpare, Fjädrar samt Bromsdetaljer ofta är betydligt billigare än motsvarande originaldel ger helt andra volymer än rena stylingföretags. Vi har dessutom ALDRIG någon mellanhand, Egen import direkt från tillverkare gäller ! Samma produkter som vi säljer nu har tidigare funnits I Sverige till betydligt högre priser!


V0lvo S 60 – 02 170 hk/aut
Användarvisningsbild
av Danneman
#35691
Beställde idag, men dock endast fjädrarna .
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]